انتشار: ۲۰:۰۱ - ۱۱ تير ۱۳۹۷
فیلم ایرانی 'پرسه در حوالی من' توانست جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را برای «مهراوه شریفی نیا» در سیزدهمین جشنواره بین المللی قبرس به ارمغان آورد.
سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم قبرس امسال با هدف کشف استعدادهای فیلمسازی از سراسر جهان و در دو بخش فیلم های کوتاه و بلند برگزار شد.
در این جشنواره، فیلم ایرانی 'پرسه در حوالی من' به کارگردانی غزاله سلطانی بانوی ایرانی در کنار فیلم هایی از کشورهای مختلف همچون چین، هند، ژاپن،‌ فرانسه، کانادا، آمریکا به رقابت پرداخته و نامزد بهترین کارگردان فیلم نخست و بهترین بازیگر نقش اول زن شده بود.
در مراسم اختتامیه این جشنواره، مهراوه شریفی نیا هنرپیشه اول فیلم جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای هنرمندی در فیلم 'پرسه در حوالی من' کسب کرد.
این بانوی هنرمند ایرانی، در رقابت با بازیگران دو فیلم 'اوکتاو' از رومانی و 'هزار تکه' از فرانسه این جایزه را کسب کرد.
همچنین فیلم 'پرسه در حوالی من' برای بهترین کارگردانی فیلم نخست نیز نامزد دریافت جایزه بود و در رقابت با دو فیلم 'اوکتاو' و 'هزار تکه'، مورد تقدیر هیات داوران قرار گرفت.
هیات داوران جشنواره قبرس، فیلم فرانسوی 'هزار تکه' را برنده جایزه کارگردانی اولین فیلم اعلام کرد.
در مراسم اختتامیه این رویداد هنری که با حضور جمعی از دیپلمات ها برگزار شد، حمیدرضا انوری معاون سفیر ایران در قبرس با اشاره به جایگاه فرهنگ و هنر نزد ایرانیان از سده های دور، موفقیت فیلمسازان ایرانی در سال های اخیر را برشمرد و از فیلمسازان قبرس برای حضور در جشنواره بین المللی فجر در ایران نیز دعوت کرد.
جشنواره بین المللی فیلم قبرس امسال در شهر پافوس در فاصله 150 کیلومتری جنوب غربی شهر نیکوزیا پایتخت قبرس برگزار شد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: