انتشار: ۰۹:۳۸ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
مجموعه گفت‌وگوهای تحلیلی فرهنگی با مهدی گلشنی، استاد فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف و چهره ماندگار کشور، در قالب یک کتاب منتشر شده است.
کتاب «فرهنگ و پیشرفت مطلوب» به همت گروه معرفت‌شناسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با هدف شناساندن و فراگیرسازی یادداشت‌ها و گزارش‌ها و مصاحبه‌های مختلف با مهدی گلشنی منتشر شد.

این کتاب با عنوان «فرهنگ و پیشرفت مطلوب» (مجموعه گفت‌وگوها با دکتر مهدی گلشنی) درباره معضل‌ها و ناهنجاری‌های علمی و فرهنگی کشور است.

اهم مسائلی که در این مصاحبه‌ها مطرح شده‌اند عبارت‌ است از: «علوم قدیم و علوم جدید و تفاوت آنها»، «ضرورت توجه کامل به فرهنگ و نقش آن در پیشرفت همه‌جانبۀ کشور»، «بررسی وضعیت علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها»، «ضرورت پرداختن به رفع نیازهای کشور و توجه به نوآوری در علوم روز»، «ضرورت توجه به مشکلات فرهنگی کشور و ریشه‌یابی آنها»، «رابطۀ علم و دین و ضرورت توجه به جهان‌بینی اسلامـی»، «ضرورت تقویت هویت ملی ـ دینی»، «ضرورت توجه به شایسته‌سالاری در انتصاب‌ها»، «ضرورت تعامل حوزه و دانشگاه»، «ضرورت توجه به علوم انسانی و لزوم برقرار کردن ارتباط بین علوم انسانی و سایر علوم»، «علم دینی و ضرورت پرداختن به آن در عصر ما»، «ضـرورت توجـه به نقش انسان‌سازی علوم»، «رابطۀ علـم و تکنولوژی»، «مسائل جهانی‌شدن»، «پاسخ به شبهه‌هایی که تحت عنوان علم در مقابل خداباوری مطرح شده است»، و در نهایت «اهمیت توجه به مشترکات اسلام و سایر ادیان توحیدی».

کتاب «فرهنگ و پیشرفت مطلوب» به کوشش سیدحسین امامی، با قیمت ۵۲ هزار تومان توسط موسسه فرهنگی دانش و اندیشه معاصر در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.


منبع: مهر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: