انتشار: ۲۰:۲۲ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
نمایشگاه عکس «زن ماندگی» از مجموعه عکس های عاطفه آرانی در گالری مستقل تهران برپا شد.
به گزارش تابناک فرهنگی ، عاطفه آرانی عکاسی است که طی یک پروژه به ۲ منطقه محروم کشور سفر کرده است و به دلیل دغدغه‌ای که در حوزه زنان داشته است از ۲ زن در روستاهای مرزی سیستان و بلوچستان و استان گلستان عکاسی کرده است.

آرانی درباره موضوعات عکاسی این نمایشگاه خود، چنین می گوید: ازدواج اجباری، بارداری قبل از ازدواج، ترس از مطلقه شدن و عدم آگاهی و آموزش صحیح از بحران‌های عمیق زنان در جوامع سنتی و محروم کشور است. نگاه من نیز برخاسته از دل همین بحران‌ها است. این نمایشگاه را برای این برپا کردم که فضای برزخ و معلقی که این زنان در آن درگیر هستند و زندگی آن‌ها را بازتاب بدهم. صدای آن‌ها جایی شنیده نمی‌شود و در اوج بی‌امیدی و بی‌هدفی زندگی می‌کنند. به این زنان آگاهی داده نمی‌شود و حمایت نمی‌شوند؛ آن‌ها در فضایی زندگی می‌کنند که اگر توجه بیشتر به آن‌ها شود می‌توانند مسیر زندگی خود را بهتر و درست‌تر انتخاب کنند و رو به جلو بروند.

وی می افزاید: در این مناطق زنان زود ازدواج می‌کنند، ازدواج آن‌ها به طلاق کشیده می‌شود. در این محیط‌ها مشاور و روانشناس و کتابخانه خوبی وجود ندارد و آدم‌ها در بی‌کیفیت‌ترین حالت زندگی می‌کنند.

تمام عواید فروش این نمایشگاه برای جریان‌سازی و فعالیت اجتماعی این زنان به آن ۲ منطقه محروم فرستاده خواهد شد.


برچسب ها: نمایشگاه عکس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: