انتشار: ۱۸:۱۶ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
ساموئل ال. جکسن، بازیگر همیشگی کوئنتین تارانتینو که در وسترن در دست تولید او «هشت منفور» یکی از نقش های اصلی را دارد، ضمن گفت‌و‌گویی از «بدبختی» و شرایط «طاقت‌فرسا»ی صحنه فیلم‌برداری این اثر سخن به میان آورد.
به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از آنا ساموئل ال. جکسن شرایط کار در صحنه فیلم «هشت منفور» (The Hateful Eight) کوئنتین تارانتینو را «طاقت‌فرسا» نامید. وی گفت که گروه مجبور بودند در دمای «30 درجه زیر صفر» کار کنند. جکسن با آنکه در مورد شرایط کار در آن محیط با واژه «بدبختی» یاد کرد، گفت که این کار در عین حال «بسیار جالب» بوده است.
بازیگر «قصه‌های عامه‌پسند»، «جکی براون» و «جانگو زنجیر گسیخته» در گفت‌و‌گو با. Collider.com در مورد نگرانی عوامل و بازیگران فیلم در مورد نتیجه کارشان گفت: «همه ما خیلی دلواپسیم که زودتر این فیلم را ببینیم، چون هر روز این کار خارق‌العاده بود. این کار، به شکلی بسیار جالب، طاقت‌فرسا بود، چون اولش در برف بودیم و بعد که رفتیم داخلی‌ها را بگیریم، کوئنتین در صحنه ای مثل یخچال فریزر فیلم‌برداری می‌کرد که هر روز آنجا 30 درجه زیر صفر بود. ما در آن محیط بدبختی می کشیدیم. می‌توانستی نفسی که از بینی‌مان بیرون می‌آمد را ببینی. ولی موضوعی که رویش کار می‌کردیم، معرکه بود.» جکسن بازی در این فیلم را «یک کار واقعاً گروهی» نامید که تولید آن روالی کاملاً متفاوت با آثار قبلی تارانتینو داشته است. وی همچنین گفت که گروه بازیگران در جریان فیلم از لحاظ عاطفی به هم وابسته شده‌اند و هنوز هم پیامک رد و بدل می‌کنند و اسم گروهشان را (در شبکه اجتماعی) «منفورها» گذاشته‌اند
این دومین اثر وسترن تارانتینو پس از «جانگو زنجیر گسیخته» محصول 2012 برنده دو جایزه اسکار است و داستانش در طی کاملاً متفاوت با فیلم قبلی می‌گذرد. داستان چند سال بعد از جنگ داخلی (جنگ‌های انفصال) آمریکا و در ایالت وایومینگ رخ می‌دهد و قهرمانانش گروهی از جایزه‌بگیرها هستند که در کولاک برف گرفتار شده‌اند و به ناچار همه به زیر یک سقف پناه آورده‌اند، اما در آنجا خودشان را در یک توطئه گرفتار می بینند و مجبورند خود را نجات دهند و از این محیط پر از خیانت و سوءظن جان به در ببرند.

ظاهراً تارانتینو تصمیم گرفته است برای خلق یک صحنه خیلی سرد از تمهیدات رایایانه‌ای CGI استفاده نکند و با بردن بازیگرانش به محیطی با شرایط واقعاً سخت آنها را بیشتر در نقش‌شان فرو ببرد.
ساموئل ال. جکسن 67 ساله در این فیلم نقش سرگرد مارکیز وارن را بر عهده دارد؛ سرباز سیاهپوست سابق اتحادیه که حالا به یک جایزه بگیر بدنام بدل شده است و در کوه های وایومینگ زندگی می‌کند.
فیلم «هشت منفور» قرار است در آخرین روزهای سال 2015 (آذر و دی 94) به روی پرده برود.

برچسب ها: سینمای جهان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: