انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۱ آذر ۱۳۹۶
فیلم سینمایی «کوپال» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی کاظم ملایی در ادامه حضور بین‌المللی خود در دو جشنواره در هند و بنگلادش به روی پرده می‌رود.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی ؛«کوپال» که نخستین تجربه‌ سینمایی کاظم ملایی است، در بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم «کرالای» هند و شانزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم «داکا» در بنگلادش به نمایش در می‌آید.
این فیلم تاکنون در بخش مسابقه‌ ۲۵ رویداد سینمایی بین‌المللی به نمایش درآمده و بزودی نیز در بخش ویژه‌ی «سینمای جهان» در جشنواره‌های کرالا و داکا نیز به روی پرده خواهد رفت.
جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم کرالا (IFFK) هرساله در تریوندروم مرکز ایالت کرالا در جنوب کشور هند برگزار می‌شود و همچون جشنواره‌ی «گوآ» از رویدادهای خاص و مهم سینمای آسیا و هندوستان شناخته می‌شود که هر ساله تولیدات متفاوت سینمای آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین را به نمایش می‌گذارد.
به غیر از فیلم «کوپال» که در روزهای ۱۸، ۲۰ و ۲۲ آذرماه در سه نوبت در جشنواره «کرالا» به نمایش درمی‌آید، فیلم‌های «لرد» از محمد رسول‌اُف، «آوا» ساخته «صدف فروغی» و «سگ‌ها و آدم‌ها» از علی‌محمد قاسمی نیز در بخش سینمای جهان این جشنواره به نمایش درآمده و فیلم «پل سفید» به کارگردانی علی قوی‌تن نیز در بخش مسابقه‌ی این رویداد سینمایی حضور خواهد داشت.
جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم داکا (DIFF) نیز که معتبرترین رویداد سینمایی کشور بنگلادش به حساب می‌آید که در بخش‌های سینمای آسیا، سینمای جهان، کودکان، فیلمسازان زن، فیلم‌های مستند و کوتاه برگزار می‌شود و امسال در بخش سینمای جهان میزبان نمایش فیلم «کوپال» است.
داستان این فیلم یک هفته از زندگی دکتر احمد کوپال با بازی «لوون هفتوان» را به تصویر می‌کشد که درست قبل از تحویل سال نو دچار چالشی غریب در زندگی‌اش شده است.
جشنواره‌ی فیلم «کرالا» از ۱۷ تا ۲۴ آذرماه در ایالت کرالای هند و جشنواره‌ی فیلم «داکا» از تاریخ ۲۲ تا ۳۰ دی‌ماه در داکای بنگلادش برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: