انتشار: ۲۰:۲۳ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
مدیر انتشارات مجد، کشتی فرهنگ را نیازمند ناخدایی متعهد، متخصص و حاذق دانست و اقدامات چهار سال گذشته سید عباس صالحی را در سمت معاونت امور فرهنگی مثبت ارزیابی کرد.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛سید عباس حسینی نیک گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مانند سایر وزارتخانه ها باید با یک مدیریت علمی اداره شود، به عبارتی بالاترین مقام یک وزارتخانه باید دارای تخصص مرتبط باشد در حالیکه شاهدیم در برخی موارد، افرادی برای تصدی در وزارتخانه ها گمارده می شوند که هیچ تخصصی ندارند.
وی با تاکید بر بهره مندی از تجربیات سالهای گذشته مسئولان در حوزه های مختلف فرهنگی افزود: وقتی تخصص افراد اولویت باشد به تبع آن مناسبات سیاسی و موضع گیری ها شکل گرفته و مصالح جامعه نیز رعایت می شود بنابراین چنین استدلالی که تنها افراد سیاسی می توانند در پست های عالی قرار بگیرند، صحیح نیست.
بازرس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران ادامه داد: تجربه نشان می دهد مدیران و مسئولان وزارتخانه هایی مانند بهداشت و امور خارجه که طی سالهای گذشته موفق عمل کرده و مورد اقبال بوده اند، افرادی متخصص و مرتبط با آن حوزه بوده اند و وزارتخانه هایی که همواره انتقاد به آنها می شود، از وجود چنین افراد متخصص و کاربلدی بی بهره بوده اند.
وی با بیان اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز باید از این توانمندی و تخصص برخوردار باشد، سیاسی و حزبی بودن عالی ترین مقام آن را کافی ندانست و اضافه کرد: بهتر است اولویت دولت و رییس جمهوری در انتخاب گزینه های پیشنهادی برای وزارتخانه ها، تخصص باشد زیرا تعهد هم در پی تخصص خواهد آمد.
به گفته مدیر انتشارات مجد، انسان های متخصص عموما متعهد، فراجناحی و مستقل هستند و مصلحت را خوب تشخیص می دهند، بنابراین باید این مساله به عنوان خط مشی کلی مورد توجه دولتمردان قرار گیرد.

** وزارت فرهنگ وزارتخانه های حساس و مهم است
حسینی نیک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مهم و با حساسیت های سیاسی و اجتماعی عنوان و اضافه کرد: نباید تصور شود هر فردی صرف منتسب بودن به حزب یا جناحی می تواند آن را اداره کند زیرا این حوزه نیز تخصصی است هرچند برخی از افرادی نیز که در حوزه فرهنگ فعالیت دارند مناسب برای پست وزارت نیستند.
وی با بیان اینکه سید عباس صالحی یک شخصیت دینی و حوزوی است که علوم آن را کامل فراگرفته، افزود: وی در رشته حکمت و فلسفه اسلامی دارای تخصص است و در حوزه نشریات و مجلات نیز فعالیت داشته، در وزارت فرهنگ و ارشاد نیز توانسته از تجربیات خود در حوزه فرهنگ استفاده کند.
مدیر انتشارات مجد با بیان اینکه هر فردی ممکن است دارای ضعف هایی باشد، ادامه داد: دوران حضور آقای صالحی در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد با دوران گذشته متفاوت است که منشا بسیاری از این تغییرات نیز شخصیت علمی وی بوده است.
حسینی نیک با بیان اینکه آقای صالحی در مدت حضور در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد تغییرات زیادی در کادر مدیران این معاونت ایجاد نکرد، اظهار داشت: در واقع وی نگاه به نشر و سمت و سوی تصمیم ها در این حوزه را تغییر داد.
بازرس اتحادیه ناشران و کتابفروشان اقدامات چهار سال گذشته سید عباس صالحی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: طبیعی است که عملکرد افراد در موضوعی خاص مورد انتقاد قرار گیرد اما افرادی که طی سالهای پس از انقلاب در معاونت فرهنگی ارشاد حضور داشتند، تایید می کنند که دوره اخیر وضعیت متفاوت تری نسبت به گذشته داشته است.
حسینی نیک با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر گسترده است ابراز امیدواری کرد آقای سید عباس صالحی در سمت جدید موفق باشد هرچند در این مسیر کمک اهالی فرهنگ و هنر بسیار مهم و تاثیرگذار است.
وی با بیان اینکه کشتی فرهنگ نیاز به ناخدایی حاذق، متعهد و متخصص دارد از همه فعالانه این عرصه خواست تا برای بهبود وضعیت نسبتا نامناسب این حوزه به میدان آیند.
به گزارش ایرنا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری 17 مرداد ماه در نامه ای، فهرست اعضای کابینه دوازدهم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد که در این فهرست، سیدعباس صالحی به عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: