انتشار: ۱۵:۴۵ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
بنیاد سینمایی فارابی حمایت از فیلم سینمایی «رستاخیز» و آثاری از این دست را که به مضمون ارزشمند و ماندگار قیام عاشورا می‌پردازند، جزو سیاست‌های سازمان سینمایی و نهادهایی چون بنیاد سینمایی فارابی دانست.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک قرهنگی ؛بنیاد سینمایی فارابی روز سه شنبه توضیحاتی درباره فیلم «رستاخیز» ارائه و تصریح کرد: حمایت از فیلم سینمایی رستاخیز و آثاری از این دست که به مضمون ارزشمند و ماندگار قیام عاشورا می‌پردازند جزو سیاست‌های سازمان سینمایی و نهادهایی چون بنیاد سینمایی فارابی است.
در فرآیند تولید فیلم سینمایی «رستاخیز» که در دهه هشتاد و در بخش خصوصی آغاز شد، بنیاد سینمایی فارابی طی توافقنامه‌ای در سال ١٣٨٥ با تهیه کننده فیلم، متعهد به مشارکت در تولید این فیلم بود، که متأسفانه در آن سال و سال‌های پس از آن به درستی به مفاد این قرارداد عمل نشد.
از سوی دیگر با توجه به شرایطی که در تیر ماه سال ١٣٩٤ بخاطر برخی ملاحظات برای اکران این فیلم بوجود آمد، انتظار این بود که تعیین تکلیف و رسیدگی درباره مشکل به وجود آمده برای این فیلم، زودتر از این انجام شود، لیکن سرانجام در ماه‌های پایانی سال گذشته، بنا به تصمیم وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی هیأتی کارشناسی متشکل از دست اندرکاران و کارشناسان سینمایی، فرهنگی و اقتصادی تشکیل گردید که این هیأت پس از بررسی همه جانبه موضوع، راهکارها و اقداماتی را توصیه کرد.
در اجرای یکی از این اقدامات، مقرر شد بنیاد سینمایی فارابی قرارداد مشارکت منعقده در سال ١٣٨٥ را در ازای ٤٥% مشارکت (مالکیت و کلیه حقوق فیلم)، در دستور کار خویش قرار دهد.
اعتبارات مربوط به این تصمیم از منابع جدا از بودجه سازمان سینمایی تأمین و به بنیاد سینمایی فارابی تخصیص یافته است.
بدیهی است این بنیاد همچون گذشته با تمام توان در سایر زمینه‌ها، منجمله فراهم نمودن زمینه شایسته توزیع بین‌المللی این اثر، در کنار دست اندرکاران و سایر سهامداران محترم فیلم فوق، حضور خواهد داشت و امید است زمینه رفع کامل مشکل این فیلم ارزشمند فراهم گردد.
از آنجا که متأسفانه برخی اخبار و گمانه زنی نادرست و جهت‌دار، که به نظر می‌رسد منشاء اغراض شخصی و غیر صنفی دارد، درصدد وارونه جلوه دادن اصل موضوع می‌باشند؛ مجدداً تاکید می‌شود که وظیفه همه نهادهای سینمایی حمایت از این نوع آثار سینمایی با مضمون تاریخ اسلام و واقعه عظیم عاشورا خواهد بود و بنیاد سینمایی فارابی نیز تلاش خواهد کرد از تولید، معرفی و عرضه آنها به مخاطبان جهانی حمایت نماید.

فیلم سینمایی «رستاخیز» به نویسندگی و کارگردانی احمدرضا درویش، اثری تاریخی مذهبی و مضمونی عاشورایی دارد و محصول سال ۱۳۹۱ است.
این اثر سینمایی در سی ودومین دوره جشنواره فیلم فجر در ۱۱ بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین بود و در نهایت در هشت بخش از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی برنده سیمرغ بلورین شد.
این فیلم در روز ۲۴ تیر ۱۳۹۴ با مجوز قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اکران عمومی درآمد اما ساعاتی بعد بنا به دلایلی از روی پرده برداشته شد و تا کنون از اکران بازمانده است.
آرش آصفی، پوریا پورسرخ، حسن پورشیرازی، فرهاد قائمیان، بابک حمیدیان، بهادر زمانی، بهنام تشکر، انوشیروان ارجمند، علی جاویدفر، دیوید استرن، انوش معظمی،
طلعت حمدی، فؤاد سرور، داوود حسین، یوسف شکرجی، حمید جدیدی، میرطاهر مظلومی، سروش گودرزی، مهتاب کرامتی، شقایق فراهانی، لیلا بلوکات، زهره حمیدی، فؤاد ابراهیم، جمال سلیمان و رضوان عقیلی ایفای نقش می کنند.
برچسب ها: رستاخیز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: