انتشار: ۱۸:۰۲ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
پس از برگزاری تور کنسرت «ناگفته» با بیش از ٧٠ اجرا در سراسر ایران، حافظ ناظری آهنگساز و خواننده موسیقی ایرانی قصد دارد پروژه جدید خود را به همراهی استاد شهرام ناظری از مردادماه امسال در تهران به روی صحنه ببرد.
به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی ، پس از اتمام قسمت اول تور کنسرت «ناگفته»، حافظ ناظری، پروژه جدید خود را بر اساس اشعار شاهنامه فردوسی به اجرا در خواهد آورد که پیش‌تر نیز شهرام ناظری گام‌های آغازین استفاده از اشعار فردوسی در موسیقی ایرانی را برداشته بود.
«آواز پارسی، اسطوره و عشق»، پروژه جدید ناظری ها است که بر اساس اشعار شاهنامه فردوسی تنظیم شده و تلاشی در جهت ارائه آواز ایرانی با لحن پارسی و به دور از الحان عربی است.
به گفته ناظری ها، این پروژه تلاشی برای حفظ و حراست از زبان پارسی و تلفظ صحیح واژه‌ها در حوزه آواز ایرانی است که در چند دهه اخیر دچار آسیب شده‌ است و همچنین سعی در پرهیز از بکارگیری الحان عربی که انتقال آن به نسل آینده می تواند برای آواز ایرانی و زبان فارسی آسیب ساز باشد.
حافظ ناظری در سال ٢٠٠٥ پایان‌نامه تحصیلی خود را در نیویورک بر روی اشعار فردوسی تدوین کرده بود و این مسیر در کنار پدر و استادش؛ شهرام ناظری از 10 سال پیش با اجرای کنسرت هایی با همراهی اعضای ارکستر فیلارمونیک لس‌آنجلس و بزرگان موسیقی جهان در معتبرترین سالن‌های موسیقی کلاسیک جهان مانند‌ «والت دیزنی کنسرت هال» شهر لس آنجلس و «کارنگی هال» شهر نیویورک آغاز شد که در واقع اولین تجربه همنشینی شاهنامه فردوسی و موسیقی ایرانی محسوب می ‌شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: