انتشار: ۰۹:۰۹ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
وقتی قرار بود فیلم جدایی نادر از سیمین را بسازیم به اصغر فرهادی گفتیم که سکانس‌های پایانی آن را عوض کند که او نیز این کار را کرد تا فیلم در چرخه تولید ما قرار بگیرد.
به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از مشرق نیوز چند وقتی است که بانک ها به صورت جدی وارد حوزه های مختلف هنری شده اند. در حوزه سینما اما حرف و حدیث زیاد است. حسن بلخاری (که در تماس‌های مکرر خبرنگار مشرق حاضر به گفت‌وگو نشد) مدیر کارگروهی است که به مدیرعامل بانک پاسارگاد مشاوره می‌دهد که برای حضور در عرصه سینما خود را آماده کند. از کمال تبریزی و یکی دو نفر دیگر هم به عنوان افراد صاحب نفوذ در حوزه سینمایی این بانک نام می برند که هنوز تایید یا تکذیبی در مورد آنها صورت نگرفته است.

تنها مسؤلی که از این بانک حاضر به صحبت کردن شد "خسرو رفیعی" مدیرکل روابط عمومی بانک پاسارگاد بود که در گفت‌وگو با مشرق مدعی شد: «تمام کارهای فرهنگی بانک با اولویت توجیه اقتصادی انجام نمی گیرد. ما تمام تلاش‌مان این است که فیلم‌هایی که در جهت مصالح نظام است را حمایت کنیم.»

وی افزود: ما در بانک پاسارگاد دو شورا داریم که بر فیلمنامه‌های ارسالی نظارت می‌کنند و هر فیلمنامه حداقل باید شش ماه در بانک باشد تا همه آن را بخوانند و نظر بدهند تا شاید بتواند پروسه حمایتی ما را نیز داشته باشد، پس، ورود یک فیلم به چرخه ساخته‌شدن توسط ما نیازمند زمان و البته داشتن یک سری مشخصات محتوایی است و هر فیلمی نمی‌تواند در بانک پاسارگاد تولید شود.

مدیر روابط عمومی بانک پاسارگاد خاطرنشان کرد: ما بر پایبندی فیلم‌ها به نظام و روابط بین جامعه و البته تحکیم روابط خانواده تأکید داریم و این‌گونه نیست که هر فیلمی را برای تولید بپذیریم به عنوان نمونه وقتی قرار بود فیلم جدایی نادر از سیمین را بسازیم به اصغر فرهادی گفتیم که سکانس‌های پایانی آن را عوض کند که او نیز این کار را کرد تا فیلم در چرخه تولید ما قرار بگیرد.

اصغر فرهادی کارگردان اسکاری سینمای ایران در خصوص این اظهار نظر در گفت‌وگو با مشرق تصریح کرد که این موضوع ابدا صحت ندارد او هیچ‌گاه حاضر به تغییر فیلمش بر اساس مصالح جای دیگری نخواهد شد. این ادعا دروغ است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
  • مجیدگل رضایی
  • Iran, Islamic Republic of
  • ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
0
0
اگه بنابودآقای فرهادی نظریافیلمنامه خودش رابامصالح بانک تغییر بده که دیگه اصغرفرهادی نبود.اقای فرهادی اگه موردتوجه سینمای ایران وجهان است بخاطرنظرودیدگاه خوب خودشه.