انتشار: ۰۹:۰۸ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵
باتوجه به برگزاری همایش درسی ملی،رهبران آموزشی در مورخ 95/12/5 به میزبانی اداره آموزش وپرورش ناحیه2سوالاتی رابا آقای مهدیان معاونت محترم پژوهش وبرنامه ریزی آموزش وپرورش و دبیر همایش مطرح شده که توجه شمارابه آن جلب می نماییم.

به بهانه ی برگزاری همایش درسی ملی،رهبران آموزشی


برنامه درسی ملی چیست ؟

برنامه درس ملی، نقشه کلان و چارچوب نظام برنامه‌ریزی درسی کشور را به‌منظور تحقق بخشی به اهداف آموزش‌وپرورش نظام جمهوری اسلامی تعیین و تبیین می‌نماید که در راستای تحقق این امر، دبیرخانه استانی اشاعه و فرهنگ‌سازی برنامه درسی ملی به مدیریت آموزش‌وپرورش ناحیه 2 واگذارشده است.

این دبیرخانه تاکنون چه اقداماتی انجام داده است؟
در سال تحصیلی گذشته این دبیرخانه اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی ویژه صاحب‌نظران مناطق 41 گانه استان اصفهان نمود و این صاحب‌نظران به‌عنوان مدرسین میانی در نواحی و مناطق خود نسبت به برگزاری کارگاه‌های اشاعه و فرهنگ‌سازی برنامه درسی ملی اقدام نمودند و دبیرخانه با نظارت بر فرآیند اجرا، اقدام به تجمیع گزارش و اطلاعات آماری آنان نموده است . فاز دوم برنامه درسی ملی در سطحی گسترده‌تر، در قالب همایشی در روز پنج‌شنبه پنجم اسفندماه 95 با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر علی ذوعلم رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ اندیشه اسلامی به‌عنوان مدرس، رهبران آموزشی نواحی و مناطق 41گانه استان ( روسا، معاونین آموزشی و پژوهشی و صاحب نظرات ادارات آموزش‌وپرورش ) به همراه مدیرکل محترم استان به‌اتفاق معاونین آموزشی، پرورشی، تربیت‌بدنی و پژوهشی و برنامه‌ریزی برگزار خواهد شد. همچنین در راستای ایجاد وحدت رویه از روسای دانشگاه‌های فرهنگیان استان، اساتید و پیشکسوتان عرصه علم و تربیت استان در حوزه‌های مختلف دعوت به‌عمل‌آمده است.

هدف از برگزاری این همایش در استان چیست ؟
دبیرخانه اشاعه و فرهنگ‌سازی برنامه درسی ملی معتقد است که برنامه درسی ملی با ارائه یک الگوی هدف‌گذاری جدید، شامل تفکر، ایمان، علم و اخلاق در چهار عرصه ارتباط متربی با خود ، خدا ، خلق ، خلقت ، نیازهای جدیدی را برمولفه های برنامه درسی ازجمله محتوا ، راهبردهای یادگیری ، ارزشیابی و برنامه آموزشی ایجاد می‌کند ، لذا با توجه به تأکید سند تحول راهبردی نظام آموزش‌وپرورش ، همراهی و همکاری رهبران آموزشی استان‌ها ، نواحی و مناطق و فرهنگیان در جهت اجرای موفقیت‌آمیز برنامه‌ها، مؤثر خواهد بود .

آیا دبیرخانه برنامه درسی ملی استان اصفهان توانمندی برای اشاعه برنامه درسی ملی در سطح کل کشور را دارد ؟
رسالت دبیرخانه برنامه درسی ملی ، فراهم آوردن سازوکارهای مناسب برای طراحی ، تدوین ، اجرا و ارزشیابی از برنامه درسی در سطوح ملی تا محلی می‌باشد تا مفاهیم آموزشی و تربیتی مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی به‌صورت نظام‌مند در اختیار فراگیران قرار گیرد و محیطی بانشاط و مدرسه دوست‌داشتنی را به تصویر بکشاند ، و با توجه به زمینه تاریخی پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی، ظرفیت‌های علمی و پژوهشی و حضور اندیشمندان و فرهیختگان عرصه تعلیم و تربیت، به‌یقین این توانمندی را استان اصفهان  دارد .


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: