انتشار: ۰۹:۳۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۵
نخستین کنسرت سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در برج آزادی با اجرای گروه کاکو بند در عصر روز جمعه 24 دی‌ماه برگزار شد و این گروه قطعات آلبوم دعوت را به طرفداران پرتعدادش تقدیم کرد.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ستاد خبری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر، پیش از به روی صحنه آمدن اعضای ارکستر کاکو بند برای آغاز اجراهای جشنواره موسیقی فجر در سالن برج آزادی، متنی توسط روابط عمومی سی و دومین جشنواره موسیقی فجر از طرف علی مرادخانی معاونت هنری وزارت ارشاد قرائت شد که در آن جشنواره امسال را به عنوان تاریخی‌ترین جشنواره موسیقی فجر عنوان کرد چرا که این دوره از این فستیوال بزرگ موسیقی، در شرایط فشرده و سخت با برنامه‌ریزی منظم کار خود را آغاز کرده است.

پس از قرائت متن ارسالی از طرف معاونت هنری وزارت ارشاد، با ورود نیما و پویا صرافی‌مهر و نوازندگان گروه کاکو بند به روی صحنه سالن برج آزادی، کنسرت گروه کاکو بند آغاز شد و پس از استقرار تمامی اعضای ارکستر این گروه، قطعه اول کنسرت نواخته شد. "سیاره من" نخستین قطعه‌ای بود که با آن چراغ اجرای گروه "کاکو بند" در جشنواره موسیقی فجر روشن شد. این اثر از قطعات آلبوم "دعوت" است که فضا را برای اجرای یک اثر ریتمیک‌تر آماده کرد.

دومین اثری که در این کنسرت اجرا شد، اثر "هر چه باداباد" بود و پس از آن نیز آهنگ "رستاخیز" توسط برادران صرافی‌مهر خوانده شد. در ادامه نخستین کنسرت برج آزادی در جشنواره فجر، اجرای اثر پرطرفدار "هبوط" با صدای نیما صرافی‌مهر آغاز شد و سپس پویا صرافی‌مهر آن را ادامه داد که اجرای این دو برادر تماشاگران حاضر در برج آزادی را به وجد آورد. این قطعه در حالی توسط کاکوبند اجرا شد که ویدئویی مرتبط با آن نیز بر روی نمایشگر سالن برج آزادی پخش می‌شد.

کنسرت گروه کاکو بند با اجرای دو تک آهنگ این گروه به نام‌های "بهشت" و "تنهاترین" ادامه یافت که این دو قطعه به واسطه پخش شدن در تلویزیون، برای مخاطبان خیلی آشنا بودند. قطعه "بهشت" تیتراژ برنامه ماه عسل بود و اثر "تنهاترین" نیز سال گذشته در ویژه برنامه تحویل سال پخش شده بود و خیلی از مردم ایران کاکوبند را با این قطعات می‌شناسند.

در میانه‌های کنسرت نوبت به اجرای اثر محبوب "رقص در آتش" رسید که خوانندگان و نوازندگان کاکوبند برای آن سنگ تمام گذاشتند و تماشاگران حاضر در سالن برج آزادی نیز واکنش‌های هیجان‌انگیز و جالبی را نسبت به اجرای ارکستر کاکوبند نشان می‌دادند.

بخش دیگری از کنسرت کاکو بند در سالن برج آزادی به اجرای قطعه‌ای به نام "انسان" اختصاص داشت و در ادامه نیز اثر "دعوت" اجرا شد که این دو قطعه به یک‌دیگر مرتبط بودند و به نوعی رسالت کاکو بند را بیان کردند. نیما صرافی‌مهر در مورد رسالت کاکو بند می‌گوید که کاکو بند "انسان" را به اصالت انسان "دعوت" می‌کند. از این رو آلبوم نخست کاکو بند نیز "دعوت" نام‌گذاری شده است.

در اواخر کنسرت کاکو بند، دو اثر دیگر از آلبوم "دعوت" به نام‌های "پرواز در قفس" و "هکو هکو" توسط نیما و پویا صرافی‌مهر خوانده شد و در حالی‌که قرار بود "هکو هکو" آخرین اثر این کنسرت باشد، با درخواست و پافشاری مخاطبان، اثر "رقص در آتش" یک‌ بار دیگر توسط کاکو بند اجرا شد و کنسرت این گروه موسیقی در میان تشویق مخاطبان پر شورش به پایان رسید.

از نکات جالب این کنسرت موسیقی، اجرای بسیار هیجان‌انگیز نوازندگان کاکو بند به خصوص درامرهای این گروه بود که بارها مورد تشویق مخاطبان قرار گرفتند. در بخشی از این کنسرت، نیما صرافی‌مهر در مورد اعضای ارکسترش گفت: همه می‌گویند که نوازنده‌های گروه کاکو بند نرمال نیستند چون اگر نرمال بودند، نمی‌توانستند با موسیقی ما کنار بیایند!

نوازندگان ارکستر کاکوبند در این اجرا متشکل از امیر علیزاده (کیبورد)، سعید جامع الصنایع، مهران غلامی و سروش بیغش‌دل (درامز)، احساس شفیعی (پرکاشن) حامد پیرا (سازهای بادی) و کیوان فرشیدنیا (بیس) بودند که هماهنگی خوبی با نیما و پویا صرافی‌مهر خوانندگان گروه کاکو بند داشتند.

گروه موسیقی "کاکو بند" پس از اجرایش در جشنواره موسیقی فجر، در تاریخ 30 دی در تالار حافظ شیراز و روزهای 9 و 10 بهمن‌ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به روی صحنه خواهد رفت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: