انتشار: ۱۷:۴۲ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵
حجت‌الاسلام پژمان فر درباره کمک مجلس به معافیت مالیات تولیدکنندگان لباس که محدودیت قانونی دارند، گفت: ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا از همه فعالیت های فرهنگی حمایت کنیم که یکی از آنها معافیت‌های مالیاتی است. البته نقش دولت نسبت به این موضوع بیشتر از مجلس است.
به گزارش تابناک فرهنگی ، حجت‌الاسلام پژمان‌فر بیان کرد: من این قول را به تمام تولیدکنندگان می‌دهم که بتوانیم موضوع مالیات آنها را به عنوان یک پیشنهاد جدی در مجلس مطرح کنیم. امیدواریم این موضوع نیز در صحن علنی مجلس با موافقت دولت مواجه شود.
او همچنین درباره کمک مجلس به معاونت هنری وزارت ارشاد درباره جلوگیری از عرضه برندهای غیرمجاز در سطح شهر توضیح داد: ما در این موضوع مشکل قانون نداریم. مجلس یک قانون دارد و یک نظارت. امروز هم جلسه‌ای در این‌باره در مجلس داشتیم تا بتوانیم دستگاه‌ها را ملزم کنیم که قوانینی که امروز در ارتباط با مدیریت لباس‌ها وجود دارد انجام شود. من فکر می‌کنم باید اراده‌ها را تقویت کنیم تا از ورود کالاهای غیرمجاز که طبیعتا آثار نامطلوب فرهنگی در اجتماع خواهد داشت، جلوگیری کنیم. مجلس به طور جدی وارد مسئله شده و تمام دستگاه‌ها را در این زمینه دعوت می‌کند، گزارش عملکرد می‌گیرد و درصدد است الزامات بیشتری را برای اجرایی شدن قوانین فراهم کند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای  اسلامی که ۲۶ مهرماه در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه لباس عاشورایی در تالار وحدت سخن می‌گفت، درباره لباس‌های عاشورایی نیز گفت: تلاش ما این است که موضوع مد و لباس که یکی از مسائل بسیار مهم است، کارکرد فراوان فرهنگی دارد و تاثیرات بسیاری در جامعه می‌گذارد، مراقبت شود و بتواند پیام‌های مهمی مثل عاشورا، ایستادگی و مقاومتی که مردم در طول این هزار سال آشنا شده اند و بر اساس او حرکات خود را تنظیم کرده‌اند را داشته باشد.
حجت‌الاسلام پژمان‌فر بیان کرد: مجلس از کلیات این قضایا حمایت می‌کند. لازم می‌دانم از کسانی که از ظرفیت لباس برای انتقال پیام فرهنگی سیدالشهدا استفاده کرده‌اند تشکر کنم. مجلس هر نوع حمایتی در حوزه اعتبارات که لازم باشد را در این زمینه انجام می‌دهد. بسته پیشنهادی از معافیت مالیاتی درباره تولید که موجب توسعه در این زمینه شود را باید به ما بدهند، ما نیز دریغ نخواهیم کرد.
او گفت: لباس پیام دارد. امروز این پارچه‌های سیاه و مشکی پیامی دارند که می‌تواند با دوخت و رنگ‌ها و نقش‌های متفاوت مطلب خاصی در یک منطقه از کشور انتقال دهد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: