انتشار: ۱۵:۲۳ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
گروه موسیقی 350 نفری پارس، کنسرت «اپرت پرپری» را در روزهای هفتم، هشتم و نهم مهر ماه در تالار وحدت اجرا می کند.
به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی، نشست خبری کنسرت گروه موسیقی پارس روز چهارشنبه با حضور ناصر نظر رهبر و آهنگساز، ماندانا کریمی کارگردان، سیامک احصایی طراح صحنه، رضا افشاری مدیر اجرایی و لورتا آواسیان طراح و کاردان حرکات در تالار وحدت برگزار شد.
این کنسرت که قرار است در دهه آغازین مهر ماه با عنوان «اپرت پرپری» به صحنه برود، براساس نوشته یانا سیکوا نویسنده مجارستانی و با بازنویسی محمد چرم شیر به مناسبت روز جهانی کودک اجرا شود.
اپرت پرپری، تلاش های پری کوچکی را روایت می کند که می کوشد با تمرین جادوگری طلسم افتراها درباره پدر ومادرش را بشکند و آنان را نجات دهد.
ناصر نظر آهنگساز و رهبر اپرت پرپری درباره این کنسرت گفت: چون ساعت های زیادی همراه با بچه ها در محیط آموزشی هستم، از آنان برای ساخت ملودی ها الهام می گیرم. بچه های امروز به داستان ها و فضاهای خیالی علاقه زیادی دارند و ما هم سعی کرده ایم در همین فضای دلخواه بچه ها کارهای خود را بسازیم.
وی افزود: این کنسرت یک کار تیمی بزرگ است که امیدوارم مسئولان به آن توجه کنند.
نظر ادامه داد: کارهای گروه پارس که در زمینه آموزش موسیقی کودکان اجرا می شود، زمینه ای 30 ساله دارد و امیدواریم بچه های مدارس بیایند و کنسرت را بیبند.
وی افزود: در کنسرت پرپری 350 نفر به صحنه خواهند رفت که همه آنها موسیقی را می دانند و می شناسند، افراد گروه ما از سه سال به بالا سن دارند و ترکیب سنی متفاوتی در این کنسرت حضور خواهند داشت .
نظر همچنین گفت: از محمد چرم شیر که لطف کرد در بازنویسی این کار را انجام داد بسیار سپاسگزاریم.
وی ادامه داد: هزینه زیادی برای این کار کرده ایم و هیچگاه به فکر آن نبوده ایم با بلیت فروشی این هرینه را بازگردانیم به دلیل آنکه سالهاست در حوزه آموزشی موسیقی کودک کار می کنیم و وظیفه خود می دانیم که این نوع کنسرت ها را که بخشی از کار آموزشی ما برای کودکان است، برگزار کنیم.
نظر در پاسخ به سئوالی مبنی بر بهره گیری از افسانه های ایرانی گفت: بسیاری از افسانه های ایرانی را نمی توان در لحظه نخست برای کودکان اجرا کرد و باید آنها را بازنویسی کرد تا بتوان این نوع افسانه ها را مناسب فضای دلخواه کودکان به صحنه برد.
آهنگساز و رهبر اپرت پرپری، همچنین به پوستر طراحی شده برای کنسرت اشاره کرد و افزود: در طراحی پوستر این اجرا دقت فراوانی شده و همه شخصیت های اپرت پرپری به نوعی در این پوستر حضور دارنند و می توان آنها را در پوستر دید.
مااندانا کریمی کارگردان کنسرت پرپری نیز در این نشست گفت: این کار تجربه جالبی برای من بود.
وی افزود: وقتی که آقای نظر ملودی ها را می ساختند بخشی از آنها با ذهینت های که در ذهن من وجود داشت متفاوت بود که البته همین تفاوت ها، ایده های تازه ای به من می داد و افق های جدیدی را پیش چشم من می گشود تا بتوانم در میزانس هایم از آنها بهره بگیرم.
رضا افشاری مدیر اجرایی این کنسرت نیز گفت: در این کنسرت با صرف هزینه بالا از دکور و ماسک های حرفه ای و جذاب استفاده کرده ایم.
پرپری با اجرای گروه موسیقی پارس به رهبری و آهنگسازی ناصر نظر و کارگردانی ماندانا کریمی 7 و 8 و 9 مهر ماه ساعت 18 و 15 دقیقه در تالار وحدت برگزار می شود./ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: