انتشار: ۱۸:۳۵ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از گاردین، جایزه 60000 پوندی، بوکر بین المللی به نویسنده کتاب «شدت فوق العاده » لازلو کرازناهورکای نویسنده مجارستانی رسید.
نویسنده مجارستانی جایزه بوکر را برد
این نویسنده مجارستانی جایزه بوکر بین المللی را به دلیل دستاوردهایش در داستان در صحنه جهانی به دست آورد. رئیس هیات داوران این جایزه، مارینا وارنر، استاد دانشگاه و نویسنده  آثار کراسناهورکای را با کافکا و بکت مقایسه کرده است.

او افزوده: در میان ده نویسنده برتر این جایزه واقعا نمی توانستیم یک نفر را انتخاب کنیم چون هرکدام در سبک خود پیشرو بودند، اما کراسناهورکای یک نویسنده رویایی در «شدت فوق العاده» است و نگارش خواندنی که او از بافت روزگار ارائه می دهد، خارق العاده و غریب است و طنزی هراس آور دارد. البته به عقیده وارنر ترجمه فوق العاده آثار او نیز کمک زیادی به برنده شدن او در این جایزه کرد.‌‌اولین رمان این نویسنده ساتانتانگو، در تیراژ زیادی در سال 1985 در مجارستان منتشر شد و اقتباس سینمایی این اثر نیز با همکاری این نویسنده ساخته شد.کسر آریا نویسنده آرژانتینی، هدا باراکات از از لبنان و آمیتاو گوش از هند از دیگر نویسندگان کاندیدای دریافت این جایزه بودند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: