انتشار: ۱۵:۲۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه کتاب با بیان اینکه روند خروج ناشران از مصلی به سرعت در حال انجام است، پیش‌بینی کرد محل برگزاری نمایشگاه کتاب تا ۱۵ خرداد به طور کامل به مدیریت مصلی تحویل شود.
حسین صفری مدیر کمیته اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره روند خروج ناشران و غرفه‌داران از مصلای بزرگ امام خمینی (ره)، گفت: روند خروج غرفه‌داران بخش ناشران داخلی و بین‌الملل از ساعت ۹ صبح امروز یکشنبه آغاز شده و خوشبختانه سرعت این کار هم تاکنون خوب بوده است. پیش‌بینی می‌کنیم تا ساعت ۹ شب کلیه ناشران و غرفه‌داران، از مصلی خارج شوند. بعد از آن، ما شروع به جمع‌آوری زیرساخت‌هایی که برای برگزاری نمایشگاه کتاب تامین و در مصلی نصب شده بود، خواهیم کرد.

به گفته صفری، هماهنگی‌های لازم برای ورود ماشین‌های حمل کتاب از قبل انجام شده است و هم اکنون تمام درهای مصلی برای حمل و نقل باز است و به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود عمده تخلیه کتاب‌های ناشران داخلی از فضای نمایشگاه کتاب تهران تا پایان امشب به پایان برسد.

وی همچنین برخی خبرها در خصوص ممانعت از ورود ناشران و غرفه‌داران به مصلی را برای جمع‌آوری لوازمشان از غرفه‌ها رد کرد و افزود: به دلیل ترافیک کامیون‌ها و وانت‌ها در مصلی، آنها گروه گروه وارد مصلی می‌شوند و مشکلی هم از بابت ورود آنها به غرفه‌هایشان برای جمع‌آوری ملزوماتشان وجود ندارد. ضمن اینکه ورودی ناشران عمومی در بخش داخلی از ورودی اصلی مصلی است اما ورودی ناشران بخش‌های کودک و نوجوان، دانشگاهی و آموزشی از درب شمالی مصلی است و آنها باید از دربِ مخصوص خودشان باید وارد شوند.

مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه کتاب اضافه کرد: ناشرانی که پیشتر تسویه حساب خود را انجام داده‌اند که البته عمده ناشران را شامل می‌شوند، با در دست داشتن برگه خروج، می‌توانند از مصلی خارج شوند. ناشرانی هم که هنوز در مورد شرکت در نمایشگاه، تسویه حساب نکرده‌اند، می‌توانند به یک شعبه بانک صادرات که در مصلی مستقر است، مراجعه و نسبت به پرداخت هزینه خود اقدام کنند.

صفری تاکید کرد: امسال برگه‌های خروج را خودِ تشکل‌های نشر به ناشران و غرفه‌داران تحویل می‌دهند که این روند در حال انجام است.

مدیر کمیته اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنین با تکذیب اخذ هر گونه وجهی از طرف مدیریت مصلی از ناشران بابت صدور مجوز خروجشان از این مکان، پیش‌بینی‌کرد مصلای بزرگ امام خمینی (ره) حداکثر تا ۱۵ خرداد امسال به صورت کاملاً نظافت شده و همانند روز اولی که از مدیریت مصلی تحویل گرفته شده است، به آنها تحویل شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: