انتشار: ۱۹:۴۵ - ۲۸ تير ۱۳۹۵
آلبوم «10 تصنیف» حاصل همکاری 10 آهنگساز و هفت خواننده ی موسیقی ایرانی، به همراه یادداشتی از حسین علیزاده، وارد بازار موسیقی کشور شد.
به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی؛ از ویژگی های آلبوم «10 تصنیف» این است که هر یک از 10 آهنگسازی که ساخت یکی از تصنیف های این مجموعه را بر عهده داشته اند، تصنیف خود را با گروهی مستقل از نوازندگان ضبط و اجرا کرده است.
تصنیف، یکی از پرطرفدارترین قالب های موسیقی ایرانی است.
در آلبوم «10 تصنیف»، با قطعه هایی مواجه هستیم که همگی تصنیف هستند؛ قطعه هایی متشکل از همراهی ارکستر ایرانی و صدای خواننده که برای مخاطبان می تواند جذابیت داشته باشد.
استاد حسین علیزاده، آهنگساز و نوازنده سرشناس تار، درباره ی این آلبوم گفته است: «از گوش سپردن به مجموعه ی 10 تصنیف، تا حدود زیادی می توان دریافت که مجموع هنرمندان این نسل در عالم موسیقی چه سیر و سلوک و تجربه یی را سپری می کنند.
نکته یی که در اکثر آثار مشهود است، تلاش برای دست یافتن به اشکال غیرمعمول و پایه گذاری و برخوردهای متفاوت با فرم های پیشین است.
پوریا اخواص، امیر مردانه، وحید تاج، حسین علیشاپور، مهدی امامی، اشکان کمانگری و مجتبی عسکری خوانندگان این آلبوم هستند.
آهنگسازان این مجموعه نیز طینوش بهرامی، علی بهرامی فرد، پویان بیگلر، سیامک جهانگیری، نگار خارکن، امیر شریفی، پژمان طاهری، علی اصغر عربشاهی، حامد فکوری و سعید نایب محمدی هستند.
«گریه نمی دهد امان»، «آن بسیار»، «قصه ی دل»، «سوگ»، «شب»، «سه گانه ی رباعی»، «آواز جدایی»، «گریه ی سیب»، «دلبرا» و «بسیط عراق»، نام ده تصنیف این مجموعه است.
از ویژگی های آلبوم «10 تصنیف» این است که هر یک از 10 آهنگسازی که ساخت یکی از تصنیف های این مجموعه را بر عهده داشته، تصنیف خود را با گروهی مستقل از نوازندگان ضبط و اجرا کرده است.
آلبوم «10 تصنیف» به همت مؤسسه ی فرهنگی و هنری نغمه ی سازآواز تولید و منتشر شده است.
علاقه مندان برای تهیه ی آلبوم موسیقی «10 تصنیف» به صورت نسخه ی اصلی، می توانند به مرکزهای معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: