انتشار: ۱۰:۴۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشارکت ناشران برای مدیریت بیش از 60 درصد برنامه‌های اجرایی نمایشگاه کتاب را ویژگی ممتاز این دوره از نمایشگاه عنوان کرد و گفت: امیدواریم در نمایشگاه امسال شاهد تشریف فرمایی رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی باشیم تا این موضوع باعث دلگرمی هرچه بیشتر متولیان نمایشگاه و حوزه فرهنگ و هنر شود.


مشارکت 60 درصدی ناشران در نمایشگاه

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) دومین نشست خبری حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1394 دیروز، 8 اردیبهشت با حضور جمعی از نمایندگان رسانه‌های مختلف در محل این وزارتخانه برگزار شد.

سخنگوی وزارت ارشاد در این نشست، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایبنا، به ویژگی‌های ممتاز نمایشگاه کتاب امسال اشاره کرد و گفت: از آنجا که امسال کیفیت و کمیت کتاب‌ها نسبت به سال‌های گذشته افزایش خواهد داشت و مردم علاقه دارند تا کتاب را به‌طور مستقیم از خود ناشر دریافت کنند، تبعا فضای نمایشگاه امسال هم با نشاط‌تر و پر رونق‌تر از سال‌های گذشته خواهد شد.

وی افزود: روندی که ما در سال‌های اخیر مشاهده کردیم، نشانگر این بوده که استقبال مردم از کتاب روندی رو به رشد و صعودی داشته و این موضوع به‌ویژه در نمایشگاه کتاب تهران که یک رخداد فرهنگی ملی و بین‌المللی و میعادگاهی برای اصحاب فرهنگ و قلم است، تجلی خواهد داشت.

نوش‌آبادی با اشاره به اینکه امسال با توجه به تجارب سال‌های گذشته توانستیم فضای بهتری در اختیار ناشران قرار دهیم، تأکید کرد: مشارکت ناشران برای مدیریت بیش از 60 درصد برنامه‌های اجرایی نمایشگاه کتاب ویژگی ممتاز این دوره از نمایشگاه کتاب خواهد بود.

وی افزود: البته اجرای این سیاست در سال گذشته هم مطرح بوده، اما به دلایلی مورد استقبال قرار نگرفت. قصد داریم تا کم کم مشارکت جدی متولیان کتاب و ناشران را در برگزاری نمایشگاه کتاب لحاظ کنیم. این حرکت تجربه‌ای است تا در سال آینده کلیت برگزاری نمایشگاه کتاب به خود صنوف مربوطه واگذار شود و ناشران بتوانند به عنوان صاحبان و میدان‌داران اصلی نمایشگاه کتاب ایفای نقش کنند.

سخنگوی وزارت ارشاد با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب با حضور رئیس جمهوری، اظهار امیدواری کرد: امیدواریم که شاهد تشریف فرمایی رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی در نمایشگاه امسال باشیم تا این موضوع باعث دلگرمی هرچه بیشتر متولیان نمایشگاه و فعالان حوزه فرهنگ و هنر شود. انتظار مردم و هم انتظار دستگاه فرهنگی جامعه این است که نمایشگاه کتاب امسال مزین به قدوم مبارک مقام معظم رهبری شود.
 
نوش‌آبادی در ادامه این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره اعلام مکانی ثابت برای برگزاری نمایشگاه کتاب، گفت: آنچه که امسال اتفاق افتاده، انتخاب بهترین گزینه و بهترین تصمیم ممکن بوده تا مردم در بهترین نقطه شهر به لحاظ دسترسی آسان، بتوانند از این نمایشگاه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: اما چنانچه مکان مناسب‌تری با امتیاز بیشتر و دسترسی آسان‌تر برای مردم وجود داشته باشد، وزارت ارشاد حتما اقدامات لازم را لحاظ خواهد کرد. سیاست دولت برای برگزاری نمایشگاه کتاب در نقطه‌ای مناسب‌تر و در یک فضای بهینه که دسترسی مردم به آن آسان باشد، در دستور کار است تا تمام زحماتی که برای برگزاری آن انجام می‌شود بلا استفاده نماند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: