انتشار: ۱۹:۴۵ - ۲۱ تير ۱۳۹۵
دو هنرمند بلژیکی جدیدترین کنسرت پژوهشی خود را در قالب دوئت ویلون و پیانو، روز پنجشنبه 24 تیر ماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می کنند.
به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی به نقل از فرهنگسرای ارسباران، لیزلوت سلس و آن وانکوالی دو بانوی هنرمند بلژیکی هستند که قرار است در فرهنگسرای ارسباران به دونوازی یا دوئت پیانو و ویلون بپردازند.
در این کنسرت آثاری از موتزارت، بتهوون، فرانک دوریس و وسترلینک اجرا خواهد شد.
همچنین مستر کلاس این دو هنرمند بلژیکی برای نخستین بار در ایران روز جمعه 25 تیر ماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.
لیزلوت سلس، نوازنده پیانو، آهنگساز و رهبر کُر از جمله هنرمندانی است که پس از دریافت مدرک فوق لیسانس از کنسرواتوار گنت بلژیک، از سال ۲۰۰۶ به مدت دو سال در دانشگاه «آرت ولده» به تدریس پیانو مشغول شد.
وی سال ۲۰۱۴ موفق به دریافت مدرک دکترا از دانشگاه گنت شد و سال ۲۰۱۵ یک دوره فوق دکتر در دانشگاه کالیفرنیای شهر سانتا باربارا گذارند.
این نوازنده پیانو به دلیل علاقه به موسیقی خاورمیانه، موسیقی فولکلور ترکیه را موضوع پایان نامه ی دکتری خود قرار داد و تحقیقی درباره موسیقی سنتی ایران برای دوره فوق دکترا نوشت.
این پیانیست بلژیکی در کنار نوازندگی پیانو، به نواختن ساز کلاویکورد و موسیقی قدیم اروپا نیز می پردازد و دو قطعه «آب خرابات» و «می ناب» از اثرهای وی برای گروه کُر است که بر روی شعرهای حضرت حافظ ساخته شده است.
لیزلوت سلس اکنون در کنار نوازندگی در کنسرواتوار شهر آنتورپ، مشغول تحقیق روی موسیقی کلاسیکی است که آهنگسازان قرن ۱۹ در فلاندرز (شمال بلژیک) برای پیانو نوشته اند.
در این دونوازی که ساعت 21 روز 24 تیر ماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود، آن وانکوالی با ویلون خود پیانوی لیزلوت سلس را همراهی خواهد کرد.
علاقه مندان برای حضور در کنسرت و کسب اطلاعات مستر کلاس می توانند به فرهنگسرای ارسباران مراجعه کنند.
حضور در این برنامه برای عموم علاقه مندان آزاد است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: