انتشار: ۱۳:۴۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴

نيکي کريمي : براي تغيير فضاي کتابخواني نبايد صرفا به ايام نمايشگاه اکتفا کنيم

نیکی کریمی، بازیگر وکارگردان سینما و تلویزیون گفت: مانور خبری سال درباره کتاب صرفا مربوط به نمایشگاه کتاب است درحالی که 365 روز سال باید نمایشگاه کتاب باشد تا فضا، فضای کتاب و کتابخوانی باشد.

کارگردان فیلم «سوت پایان»درباره اهمیت نمایشگاه کتاب تهران گفت:اين بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است و حرکت بسیار خوبی است و باید بدون شک ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: خرید کتاب و کتابخوانی نباید مخصوص نمایشگاه باشد زیرا آمار شمارگان کتاب نشان می‌دهد که به برنامه‌های ویژه‌ای برای افزایش سرانه مطالعه نياز داریم تا از محدوده خطر خارج شویم.

کریمی با اشاره به لزوم افزایش برنامه‌های فرهنگی گفت: مانور خبری سال درباره کتاب صرفا مربوط به نمایشگاه کتاب است درحالی که 365 روز سال باید نمایشگاه کتاب باشد تا فضا، فضای کتاب و کتابخوانی باشد.

برنده جایزه بهترین بازیگر ازجشنواره فيلم قاهره با اشاره به حضور مطالعه در برنامه‌ روزانه‌اش اظهار کرد: کتاب دریچه جدیدی را جلوی پای ما قرار می‌دهد به همین دلیل مطالعه کتاب جزو برنامه‌های روزانه من است و در کنار کارهای سینمایی و نوشتن به این کار علاقه زیادی دارم.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت‌و‌گو با جهان» از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه 1394 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: