انتشار: ۱۷:۵۰ - ۱۳ تير ۱۳۹۵
مایک چیمینو کارگردان و نویسنده آمریکایی که با فیلم «شکارچی گوزن» جوایز اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را از آن خود کرده بود، در 77 سالگی چشم از جهان فروبست.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی ، اریک وایسمن دوست و وکیل پیشین چیمینو به نیویورک تایمز گفت که پیکر بی‌جان این کارگردان شنبه در منزلش واقع در لس‌آنجلس پیدا شده است. دلیل مرگ هنوز مشخص نیست.

رابرت دنیرو بازیگر «شکارچی گوزن» در واکنش به انتشار خبر درگذشت چیمینو گفت: «همکاری با او چیزی است که همواره در خاطر من خواهد ماند. جای خالی او همواره احساس می‌شود.»

چیمینو فوریه سال 1939 در نیویورک به دنیا آمد. او همزمان با تحصیل در دانشگاه ییل عضو نیروهای ذخیره ارتش آمریکا هم بود. کارگردان پس از پایان تحصیلات به نیویورک بازگشت و به فراگیری بازیگری پرداخت و همزمان در کمپانی‌های کوچک ساخت مستند و فیلم‌های صنعتی مشغول به کار شد.

او در دهه شصت میلادی به عنوان سازنده ماهر آگهی‌های تلویزیونی مشهور بود. اما سال 1971 به لس‌آنجلس رفت تا فیلمسازی حرفه‌ای را در این شهر دنبال کند. چیمینو با نوشتن فیلمنامه کار خود را آغاز کرد و در خلق فیلمنامه «نیروی مگنوم» یکی از نویسندگان بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: