انتشار: ۱۵:۱۹ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
بسیاری از مراجعه کنندگان به غرفه ما که از نظر ظاهری شاید چندان مذهبی به نظر نرسند هم خواهان اعزام به سوریه و نبرد با داعش هستند.
یکی از مسئولان غرفه «داعش و تکفیری‌ها» در نمایشگاه کتاب تهران می‌گوید: بسیاری از مراجعه کنندگان به غرفه ما که از نظر ظاهری شاید چندان مذهبی به نظر نرسند هم خواهان اعزام به سوریه و نبرد با داعش هستند.

به گزارش مهر، حجت الاسلام سید محمدجواد جلالی قائم مقام شعبه تهران بنیاد فرهنگی امامت و یکی از مسئولان غرفه «داعش، تکفیری‌ها و...» در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: بنیاد فرهنگی امامت در امر آموزش مبانی و ادله امامت کار می‌کند و نیروهای متخصص را در این زمینه آموزش می‌دهد. ما با همین رویه به نمایشگاه کتاب تهران آمده‌ایم و سال گذشته هم تحت عنوان «مرکز عقاید» این غرفه را در نمایشگاه برپا کردیم.

وی افزود: امسال نسبت به سال گذشته، هم همکاری مجموعه حاضر در نمایشگاه و هم احساس ضرورت از جانب مسئولین، بیشتر بود و با عنایت آقای صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد، این کار شکل گرفت.

استقبالی که نشان از گره‌های ذهنی در جامعه است


جلالی افزود: استقبالی که جوانان و مراجعان از این غرفه می‌کنند، حکایت از وجود گره‌های مهم ذهنی در جامعه دارد. نکته این است که این مساله، مساله روز جهان اسلام است و دستور مقام معظم رهبری در این باره این بوده که با یک نهضت علمی به مبارزه این پدیده برویم و برای ریشه کن کردن جریان‌های تکفیری تلاش کنیم. شکرخدا دستگاه‌ها هم در این زمینه تلاش کرده‌اند و تحت زعامت آیت الله سید علی میلانی پیش می روند.

قائم مقام بنیاد فرهنگی امامت در تهران درباره کیفیت سوالات مردم در غرفه مذکور گفت: مردم بیشتر دوست دارند مبانی فکری این گروه‌ها را بدانند و از سابقه تاریخی شان مطلع شوند. ما در زمینه شبکه های اجتماعی هم فعالیت داریم چون به هر حال، شبکه های اجتماعی هم ابزاری هستند که باید از آن‌ها استفاده کرد. به این ترتیب، طرح «امتداد» را با همکاری گروهی از فعالان و علاقه مندان به امامت آن را پیش می بریم. با انجام این طرح، شبهات و سوال های مردم و جوانان را درباره انحرافات و جریان های تکفیری، در طول سال پاسخ می دهیم.

برادران و خواهران سنی هم به این غرفه مراجعه می‌کنند

جلالی در پاسخ به سوال دیگری گفت: برای ما هم خیلی جالب بود که افرادی که شاید به نظر برسد به خاطر ظاهرشان، تعلقات مذهبی زیادی ندارند به غرفه می آمدند و درباره داعش، تکفیری ها و... سوال می پرسیدند. جالب است که این گروه از مردم بسیار پیگیر این مسائل بودند. جمعیت زیادی از برادران و خواهران اهل سنت ما نیز به غرفه می‌آمدند و درباره عقاید و افکار گروه های انحرافی تکفیری با ما بحث و گفتگو می کردند.

وی افزود: ما در این غرفه، در ۴ حوزه مشاوره می دهیم؛ وهابیت و دفاع از اصول تشیع، جریان شناسی داعش و تکفیری ها، سبک زندگی و مسائل خانواده و دیگر، در حوزه شبهات و مسائلی که در شبکه‌های اجتماعی مطرح می شوند.

جلالی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نکته جالبی که طی روزهای گذشته در نمایشگاه، توجه ما را جلب کرد، حضور پررنگ مردم و از جمله مردمی در غرفه بود که همان طور که اشاره کردم اگر بخواهیم از ظاهرشان قضاوت کنیم، به نظر نمی رسد دغدغه مسائل دینی داشته باشند ولی آن ها به غرفه می‌آمدند و سوالات جدی و مهمی درباره عقاید داعشی ها و تکفیری ها مطرح می کردند. نکته جالب تر این بود که بسیاری از آن ها، متقاضی اعزام به سوریه، نبرد با داعش و دفاع از حرم حضرت زینب(س) و حرم حضرت رقیه (س) هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: