انتشار: ۱۸:۱۹ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
دوازدهمین «شب آواز ایرانی» در حالی روز شنبه 29 خرداد ماه برگزار می‌شود، که این برنامه در آستانه یک سالگی خود با تغییر و تحول های بسیاری همراه است.
به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی به نقل  از مرکز موسیقی حوزه هنری، در دور تازه «شب آواز ایرانی»، در هر برنامه همانند گذشته شش گروه به اجرای برنامه خواهند پرداخت، که از میان آنها، یک گروه، از چهره‌های شناخته شده آواز و موسیقی، مهمان ویژه برنامه خواهد بود و پنج گروه جوان منتخب دیگر به شکل رقابتی به صحنه می‌روند.
اجرای این گروه‌ها را هیات داوران، که از استادان صاحب‌نام عرصه موسیقی و آواز ایرانی‌اند، ارزیابی می‌کنند.
در پایان هر برنامه نیز گروه برتر معرفی خواهد شد، که گروه‌های برتر هر ماه، در پایان سال برای معرفی سه گروه برتر با هم به رقابت می‌پردازند.
در دوازدهمین «شب آواز ایرانی» که به نوعی جشن تولد یک سالگی این برنامه نیز به شمار می رود، سعید صداقت از خوانندگان سنتی کشور و علی مبشری نوازنده تار اجرا خواهند داشت.
سعید صداقت دوره های ردیف آوازی را نزد محمد منتشری و همچنین پدرش، ماشاالله صداقت، فراگرفته و تا به امروز اجراهای متعددی را در سراسر کشور داشته است.
علی مبشری نیز کارشناس موسیقی از دانشکده هنر و معماری است و نزد علی طریقت، داریوش پیرنیاکان، کیوان ساکت و حمید متبسم آموزش دیده است.
وی همچنین با گروه‌‌های موسیقی بسیاری همکاری داشته است.
از بخش‌های دیگر این برنامه می توان به اجرای ابوالفضل ریاحی به همراه سروش نبوی نوازنده تار اشاره کرد.
ابوالفضل ریاحی دوره‌های ردیف آوازی را نزد علی اصغر شاه‌زیدی، مجید جهاندار و سیدرضا طباطبایی فراگرفته است.
او سه تار را نیز نزد شهرام شاه‌ولایتی، تنبک را از سجاد منصوری و همچنین پیانو را نزد جلیل سجاد آموخته است.
سروش نبوی نوازنده تار دوره های ردیف نوازی را زیر نظر علی اصغر شاه‌ زیدی و تئوری موسیقی را زیر نظر سعید هنرمند فراگرفته است و تار را نزد استادانی همچون محمدرضا لطفی، هوشنگ ظریف و شهرام میرجلالی آموخته است.
در نشست ماهانه «شب آواز ایرانی» که با هدف تجلیل از پیشکسوتان آواز ایرانی و کشف و معرفی چهره‌های جدید شکل گرفته است، هنرمندان دیگری نیز اجرا خواهند داشت.
دوازدهمین شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری روز شنبه 29 خرداد‌ ماه ساعت 18 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.
حضور در این برنامه برای علاقه‌مندان آزاد است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: