انتشار: ۱۲:۰۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
یکی از حاشیه های خوشایند نمایشگاه بیست و هشتم حضور دوست داران محیط زیست است .زامیاران (یاران زمین) در طول روزهای برگزاری نمایشگاه تلاش می کنند فرهنگ عشق ورزی به آسمان و زمین را با راهکارهای ساده اما موثر به مردم آموزش دهند.
گروه زامیاران (یاران زمین) از گروه‌های خود جوش دانشجویی دوستدارن محیط زیست است که از بهمن ماه سال ۱۳۹۳ مشغول به فعالیت می‌باشد. اعضای این گروه را دانشجویان دانشگاه‌های مختلف از سراسر کشور تشکیل می‌دهند.
 
به گزارش خبرنگار تابناک فرهنگی هنری این تشکل برای اولین بار در راهپیمایی ۲۲بهمن ۹۳ بطور حرکات Performance با شعارهای «یکی کمتر» و «در جشن سروهای سر افزار قامتی را خم نکنیم»، با هدف مدیریت پسماند و کاهش رطوبت زباله خود را معرفی کردند. برنامه بعدی آن‌ها در هفته تئا‌تر در دانشگاه تهران جنوب به مناسبت جشنواره تئا‌تر پازل انجام گرفت.

همه ما باید یک زامیار باشیم

از جمله فعالیت‌های این گروه در سال ۹۴ می‌توان به پاکسازی دربند در سوم اردیبهشت ماه به مناسبت روز زمین پاک و پاکسازی پارک لاله در ششم اردیبهشت ماه اشاره کرد که با شعار هیچ چیز دور ریختنی نیست به ساخت آثار هنری با مواد دور ریختنی پرداختند.

همه ما باید یک زامیار باشیم


یاران زمین در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران هم حضور پررنگی دارند سایبان‌ها و نشیمن‌های دست ساز این گروه را می‌توان در ضلع شرقی شبستان کنار غرفه شهرداری و روبروی ورودی ۴۵ شبستان مشاهده کرد که بوسیله بطری‌های دور ریختنی درست شده‌اند.

همه ما باید یک زامیار باشیم


هدف زامیاران در نمایشگاه کتاب امسال جمع آوری ۱۰۰ درب بطری در قبال اهدای یک کتاب به مناطق محروم می‌باشد. همچنین این گروه هر روز به مدت یک ساعت و نیم پیمایشی با پلاکاردهایی با هدف القای فرهنگی تفکیک سازی زباله و کاهش رطوبت زباله در سطح مصلی انجام می‌دهند.

همه ما باید یک زامیار باشیم

برنامه بعدی این دوستداران زمین، تفکیک زباله و مدیریت پسماند در خوابگاه‌های دانشجویی است که امید دارند این تفکیک از مبدا جزء فرهنگ جوانان و در ادامه مردم ما شود.


همه ما باید یک زامیار باشیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: