انتشار: ۱۰:۵۳ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات وابسته به حوزه علمیه قم با حضور در نمایشگاه کتاب به سوالات مراجعه کنندگان در موضوعات مختلف پاسخ می دهد.
مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات وابسته به حوزه علمیه قم با حضور در نمایشگاه کتاب به سوالات مراجعه کنندگان در موضوعات مختلف پاسخ می دهد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حامد براتی مدیرغرفه مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات مستقر در نمایشگاه کتاب اظهارکرد : این مرکز وابسته به حوزه علمیه قم است که در سال 1379 به منظور تبیین روزآمد اندیشه دینی در جهت پاسخ گویی به پرسش های بنیادین و رفع و دفع آسیب ها و شبهات در حوزه دین، توسط شورای عالی حوزه علمیه تاسیس شد.

وی با اشاره به فعالیت های غرفه این مرکز در نمایشگاه افزود: در این غرفه مشاوره دینی توسط کارشناسان فارغ التحصیل حوزه و دانشگاه در رشته های تخصصی صورت می گیرد.

حجت الاسلام براتی این توضیح را نیز داد که هشت کارشناس خانم و آقا هر روزه از ساعات اولیه صبح تا پایان کار نمایشگاه به سوالات پاسخ می دهند. مشاوره اعتقادی، مشاوره خانواده و تربیت فرزند، مشاوره قرآن و حدیث، پاسخ درباره ادیان و عرفان های نوظهور و پرسش هایی درباره احکام دینی از جمله موضوعاتی است که به آنها پاسخ داده می شود.

حجت الاسلام براتی استقبال مراجعه کنندگان به این غرفه را در سطحی مطلوب ارزیابی کرد و افزود: امسال دومین سال حضور ما در نمایشگاه کتاب است که با مراجعان بیشتری نسبت به سال قبل روبرو بودیم. به طوری که روزانه نزدیک به 400 پرسش کننده در غرفه ما حاضر می شوند. ما تاکنون 10 هزار پرسش را در موضوعات مختلف پاسخ داده ایم و پیش بینی می شود در دو روز پایانی نمایشگاه این آمار بیشتر شود.

مدیر غرفه مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات اظهار داشت: بیشتر مراجعان را افراد دارای تحصیلات کارشناسی به بالا با میانگین سنی 25 تا 35 تشکیل می دهند. این افراد بر اساس داده های برگه های نظرسنجی خواستار حضور بیشتر روحانیون در مقام پاسخگویی هستند.

حجت الاسلام براتی در تشریح علت حضور در نمایشگاه کتاب گفت: مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات از هشت سال گذشته در نمایشگاه قرآن حضور داشت و با استقبال زیادی از سوی مراجعه کنندگان روبه رو شد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در نمایشگاه کتاب هم حضور داشته باشیم تا با توجه به مشکلات افراد و عدم دسترسی به کارشناسان متخصص، بدون صرف هزینه پاسخ گوی سوالات هموطنانمان باشیم.

مدیر غرفه مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات مستقر در نمایشگاه کتاب افزود: سوالات مطرح شده امسال نسبت به سال قبل از پختگی بیشتری برخوردار است و اکثرپرسش کنندگان را نسل جوان که خود برای حل مشکلات و رفع ابهامات خود پیشقدم شده اند، تشکیل می دهند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: