انتشار: ۱۷:۴۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت ارشاد گفت: کماکان مصلی بهترین محل برگزاری نمایشگاه است: «مصلا بهترین گزینه برای نمایشگاه کتاب است: «این انتخاب، بهترین تصمیم بود چون دسترسی آسان و فضای مناسب آن باعث شده مردم راحت‌تر از نمایشگاه کتاب دیدن کنند؛ اما چنانچه مکان مناسب‌تر و با امتیاز بیشتری با امکان دسترسی راحت‌تر و امن‌تر پیدا کنیم، آن مکان را برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نظر خواهیم گرفت. سیاست دولت برای برگزاری این نمایشگاه، استفاده از یک نقطه مناسب و بهینه برای دسترسی راحت مردم است.»

او همچنین بیان کرد: «هر سال کتاب‌های جدیدی در این نمایشگاه عرضه می‌شود و انتظارات بیشتری را به‌وجود می‌آورد و این، یک امر بدیهی است که هر سال روی بالا رفتن کیفیت و کمیت کتاب‌ها تمرکز کنیم. امسال فضای نمایشگاه نسبت به سال‌های دیگر با نشاط‌ تر و پررونق‌تر خواهد بود. این نمایشگاه یک رخداد فرهنگی، ملی و بین‌المللی و میعادگاهی برای مردم و اصحاب فرهنگ و قلم است که با آخرین دستاوردهای حوزه نشر آشنا شوند.»

سخنگوی وزارت ارشاد اظهار امیدواری کرد که مقام معظم رهبری امسال از نمایشگاه کتاب دیدن کند و درباره برخورد با آثار ضد ارزشی در نمایشگاه نیز گفت: «حتما ناشران، آگاه و توجیه هستند که چه کتاب‌هایی را در چارچوب سیاست‌های فرهنگی کشور در نمایشگاه عرضه و از ورود کتاب‌هایی که کمترین زاویه را با این سیاست‌ها دارند، جلوگیری کنند. البته با وجود توصیه‌ها، تأکیدات و بخشنامه‌ها اگر اثری خلاف موازین تعیین‌شده وارد نمایشگاه شود مثل سال گذشته با آن‌ها برخورد و از نمایشگاه جمع‌آوری می‌شود.»

او به لزوم سامان‌دهی عرضه بن‌های نمایشگاه اشاره کرد و افزود: «واگذاری این بن‌ها باید سامان‌دهی شود تا به‌دست افرادی برسد که می‌خواهند کتاب تهیه کنند و بخوانند. شاهد هستیم که گاهی بن‌ها به‌دست افرادی می‌رسد که فرهنگی نیستند و از این بن‌ها گاهی برای داد و ستد هم استفاده می‌شود. این اتفاقات تخلف است و اگر بتوانیم بن‌های الکترونیک را برای پیگیری آن‌ها در نمایشگاه عرضه کنیم، اتفاق خوبی در این زمینه می‌افتد.»

نوش‌آبادی به تعیین مدیر اداره کتاب وزارت ارشاد پیش از آغاز به کار نمایشگاه بین‌المللی کتاب اشاره و اظهار کرد: «از بین گزینه‌ها، گزینه نهایی برای این سمت مشخص شده و طبق تصمیم‌گیری شخص وزیر ارشاد، مدیر اداره کتاب در چند روز آینده معرفی می‌شود.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: