انتشار: ۱۸:۳۴ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
مدیر انتشارات شباویز در هشتمین روز از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، از کاهش چشمگیر تعداد بازدیدکنندگان و افت محسوس فروش کتاب در این بخش خبر داد.
مدیر انتشارات شباویز در هشتمین روز از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، از کاهش چشمگیر تعداد بازدیدکنندگان و افت محسوس فروش کتاب در این بخش خبر داد.

فریده خلعتبری در گفت‌وگو با آنا گفت: «بخش ناشران کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب تهران، روزهای خلوتی را نسبت به دوره های قبل تجربه کرد و به همین نسبت، حتی بیشتر، میزان فروش ناشران، از جمله شباویز نسبت به دوره قبل بالای 50 درصد افت داشته است.»

وی ضمن بیان این مطلب که امسال خبری از خریدهای عمده کتابخانه ها و کتاب فروشی های شهرستانی هم نبوده، اظهار داشت: «یکی از عوامل کاهش بازدیدکننده و فروش، انحصاری شدن بن های الکترونیک بین دانشجویان و طلاب است که طبیعتا بن هاشان را در بخش های دیگری خرج می کنند.»

وی ادامه داد: «همچنین یکی دیگر از عوامل این خلوتی و کسادی، دیر برگزار شدن نمایشگاه بیست و هشتم بوده که باعث شده از طرفی به ایام امتحانات نزدیک باشیم و از طرف دیگر هم گرمای هوا بیشتر شود. درحالی که نمایشگاه کتاب پارسال نزدیک به یک هفته زودتر از امسال آغاز به کار کرد.»

خلعتبری ضمن بیان این مطلب که حتی پنچشنبه و جمعه اول نمایشگاه نیز بسیار خلوت بوده، گفت: «شنبه ای که پیش روی ماست، تعطیل رسمی است و احتمالا بخش عمده مردم تصمیم به مسافرت می گیرند. بنابراین فکر می کنم پنجشنبه و جمعه دوم هم نمایشگاه کتاب بسیار خلوت باشد.»

این ناشر پیشکسوت همچنین درباره شرایط سالن های کودک و نوجوان اظهار داشت: «برخلاف گفته مسوولان که می گفتند امسال قرار است بخش کودک و نوجوان به رواق شرقی انتقال پیدا کند، این بخش همچنان در همان شرایط ناخوش آیند همیشگی زیر چادر برپا شد.»

وی افزود: «نور کم، گرد و خاک، آسفالت کف و... به مشکلات همیشگی ما تبدیل شده. سالن ها تهویه ندارند و در فضای چادر ها یا باید از گرما رنج ببریم و یا از باد و طوفان که گرد و خاک زیادی را به چادرها می آورد و گاهی حتی کتاب های ما را به هم می ریزد.»

خلعتبری در پایان گفت: «نمی دانم وقتی که شرایط ناشران کودک و نوجوان با شرایط ناشران عمومی برابر نیست، پس چرا باید بهای غرفه های ما با غرفه های داخل شبستان برابر باشد؟»
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: