انتشار: ۱۸:۰۶ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
با توجه به تجربه وقوع انقلاب،ارتقاء فرهنگی باید زیربنای زمینه های مختلف توسعه کشور باشد.
محمدرضا عارف یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص بهبود وضعیت نمایشگاه بین المللی کتاب، گفت: فضای نمایشگاه خوب است ولی جای کار بیشتری دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی افزود:مهم ترین مسئله ما حضور جوانانی است که انسان به آنها افتخار می کند و باید تلاش کنیم که موانع جوانان در مطالعه، ارجاع به کتاب و رفتار رفع شود، ضمن اینکه یکی از موانع مربوط به مسائل اقتصادی است و همچنین مسئله مهم اقتصاد نشر که باید سامان پیدا کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به قیمت کتاب ها اظهار داشت: کتاب باید با قیمت مناسب و هماهنگ با شرایط اقتصادی خانواده ها در اختیارشان قرار بگیرد.

وی با اشاره به تاثیر تنوع موضوعی کتاب در کتابخوانی،بیان کرد:کتاب باید از تنوع مطلوبی برخوردار باشد، ما نباید به جای خواننده تصمیم بگیریم چه بخواند و خودش باید انتخاب کند و به جای آنکه از سوی خواننده فکر بکنیم و کتاب در اختیار او قرار دهیم باید اجازه دهیم که خواننده خودش انتخاب کند که قطعا رشد نشر و فرهنگ، رشد جوانان و تعالی آنها را به همراه خواهد داشت.

عارف در پایان با بیان اینکه تنوع نشر مسئله اصلی این حوزه است ، تاکید کرد: دلیل آن اینست که ارتقاء فرهنگی پایه توسعه ما است و بر این باور هستیم که با توجه به تجربه انقلاب ما،فرهنگ باید زیر بنای همه ی توسعه ها باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: