انتشار: ۱۷:۱۵ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
مدیرکل صادرات صنایع دستی از راه‌اندازی کمپین حمایت از صنایع دستی خبر داد و گفت: مدیریت این کمپین که با هدف معرفی، تبلیغ و حمایت از صنایع دستی شکل می‌گیرد با رضا کیانیان است.
به گزارش تابناک فرهنگی ، پویا محمودیان در نشست مطبوعاتی که امروز سوم خرداد ماه در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی برگزار شد با اشاره به این‌که ۵۶۷ غرفه در نمایشگاه امسال حضور دارند گفت: امسال ۵۶۷ غرفه در فضایی بالغ بر ۵۴۰۰ متر مربع جاسازی شده‌اند. یک تعداد از این غره‌ها در اختیار سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی قرار گرفته‌اند و یک تعداد دیگر به اتحادیه‌ها و تعاونی‌های سراسر کشور اختصاص داده شده؛ بخشی از ان صادرکنندگان و بخشی هم متعلق به صنایع دستی فاخر است. همچنین ۷ چادر عشایری داریم که در محوطه بیرنی شبستان برپا می‌شوند.

مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور از اختصاص ۵ غرفه رایگان به استان‌های محروم خبر داد و افزود: قرار است غرفه‌هایی به صورت مجانی در اختیار ۱۰ استان محروم قرار بگیرد. همچنین ۱۰ نفر از صنعتگران، مجانی، کارگاه آموزشی برگزار می‌کنند. اجاره هر متر مربع برابر با ۱۵۲ هزار تومان بوده و متراژ غرفه‌ها ۶، ۹ و ۱۲ متر مربع است. همچنین یک فروشگاه اینترنتی، یک غرفه ۱۲۰ متری اجاره کرده و در گروه هنرمندان مناطق محروم و همچنین فارغ‌التحصیلان برتر دانشگاه‌ها که به خاطر شرایط مالی امکان شرکت در نمایشگاه را نداشته اند قرار داده است.

محمودیان از تعامل با دو هیئت اروپایی خبر داد و افزود: دو هیئت تجاری (هلندی و  آلمانی) که عمده‌ترین واردکنندگان صنایع‌دستی از چین و هند هستند همزمان با نمایشگاه صنایع دستی به ایران می‌آیند تا با محصولات ما آشنا شوند. علاوه بر این در نمایشگاه امسال، حضور متمرکز برخی اصناف و اتحادیه‌ها چون اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر را داریم.

مدیرکل صادرات صنایع دستی از اختصاص وام ۵ میلیونی به هنرمندان خبر داد و افزود: ما امسال، غرفه‌های رایگان را به حداقل رساندیم اما یک وام پنج میلیون تومانی با بهره ۴ درصد در اختیار هنرمندان گذاشتیم. بالغ بر ۳۷۰ هنرمند ثبت نام کردند و متقاضی دریافت وام شدند. همچنین قرار است وامی برابر با یک میلیون تومان برای اولین بار در اختیار کارکنان وزارن تعاون و رفاه، همچنین سازمان میراث فرهنگی تعلق بگیرد تا صنایع دستی بخرند و مبلغ را به صورت اقساط ماهانه پرداخت کنند. اگر این طرح با استقبال روبه‌رو شود، سال‌های بعد نیز به اجرا درمی‌آید.

محمودیان در پاسخ به این‌که چرا «شهر آفتاب» برای برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در نظر گرفته نشد بیان کرد: هر سال این نمایشگاه ۲۰ خرداد و همزمان با روز جهانی صنایع دستی برگزار می شود اما امسال هنرمندان صنایع دستی از ما خواستند تا به خاطر همزمان شدن با ماه مبارک رمضان، تاریخ نمایشگاه را تغییر دهیم. به جز تغییر زمان، مشکل دیگر ما مکان بود و این که هنرمندانی که از شهرهای مختلف به تهران می‌آیند شهر افتاب را نمی‌شناختند و سرگردان می‌شدند این بود که با توجه به همه این موارد و با توجه به سابقه ذهنی خوب هنرمندان از مصلا بر ان شدیم تا نمایشگاه در همین مکان برگزار شود.

مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور از تشکیل کمپین حمایت از صنایع دستی خبر داد و افزود: هنرمندان به مدیریت رضا کیانیان کمپینی تشکیل داده‌اند تا به معرفی و تبلیغ و حمایت از صنایع دستی بپردازند./مهر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: