انتشار: ۱۰:۱۱ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
جمعی از شرکت‌کنندگان بخش بین‌الملل در نامه‌ای به سیدعباس صالحی، رئیس نمایشگاه کتاب از اقدامات مناسب مسئولان نمایشگاه در برپایی بخش بین‌الملل تشکر کردند.
به گزارش تابناک، این نامه به امضای جمعی از شرکت‌کنندگان بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب و با هدف تشکر از معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه و تنظیم شده است.

در بخشی از این نامه آمده است: از حمایت‌های بی‌دریغ حضرتعالی در برگزاری نمایشگاه کتاب تهران و توزیع عادلانه یارانه به مؤسسات علمی کشور و از زحمات مدیریت محترم کمیته بین‌الملل جناب آقای میرزابابایی و معاونین زحمتکش این کمیته که شبانه‌روز برای بهتر برگزار شدن این دوره از نمایشگاه کتاب تهران از هیچ اقدامی فروگذار ننموده‌اند کمال تشکر را داشته و حمایت خود را از اقداماتی که برای اولین‌بار در این نمایشگاه صورت گرفته را اعلام داشته و امیدواریم در سال آینده نیز ادامه داشته باشد.

در بخش دیگری از این نامه، امضاکنندگان به برخی از اموری که برای بار اول در نمایشگاه کتاب اجرایی شده است، اشاره و تشکر کرده‌اند: به عنوان مثال تحویل غرفه‌ها از چند روز قبل از شروع نمایشگاه، ‌ نصب دستگاه‌های کارتخوان در شب قبل از افتتاحیه نمایشگاه بدون کوچک‌ترین اشکالی و رفع اشکال در کوتاه‌ترین زمان که در این چند سال بی‌سابقه بوده است، هدفمند نمودن یارانه به مؤسسات علمی کشور که در طی سال‌های گذشته سالم‌ترین و مطمئن‌ترین روش رساندن یارانه به دستگاه‌ها و مؤسسات فوق‌الذکر بوده است که به طور قاطع می‌توان عنوان نمود در این بیست و هشت سال بی‌نظیر‌ترین شیوه برای رساندن یارانه برای تأمین کتاب‌های علمی دانشگاه‌ها از منابع اورژینال صورت گرفته است.

از دیگر نکته‌هایی که در این نامه به آن اشاره شده است، می‌توان به این موارد اشاره کرد: هماهنگی مطلوب با مدیریت کمیته ارزشیابی نمایشگاه در جهت ارزشیابی کتاب‌های وارده به نمایشگاه که امسال بهتر از تمام سال‌های برگزاری نمایشگاه کتاب اجرا گردید و ناشران از روند موجود رضایت کامل را داشته‌اند، تدوین شیوه‌نامه غرفه بر‌تر که برای اولین‌بار در این نمایشگاه تدوین و اجرایی گردید. اصلاح و بازنگری در جزوه مقررات نمایشگاه به طوری که کوچک‌ترین موارد نیز مورد توجه قرار گرفته است و ترجمه جزوه مقررات به دو زبان انگلیسی و غربی و ترخیص منظم گمرک و نظم انبار به طوری که کلیه ناشران رضایت کامل را در این خصوص داشته‌اند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت‌ماه در مصلی امام خمینی (ره) با شعار «خواندن، گفت‌وگو با جهان» برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: