انتشار: ۰۹:۱۴ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
نشست رونمایی از ۵ عنوان کتاب دفاع مقدس عصرچهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه در تالار گفت‌و‌گو برپا شد.
به گزارش تابناک، امیرسرتیپ دوم ستاد، ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدش ارتش (آجا) در این نشست به عملیات سوم خرداد اشاره کرد و گفت: در سومین روز خردادماه ۶۱ بزرگ‌ترین عمیات ارتش صورت گرفت. این جنگ با آن همه سیاهی و تباهی به دانشگاهی برای مردم عزیز میهنمان تبدیل شد.

وی افزود: به عقیده من، پیروزی دفاع مقدس ما و ارتش جهموری اسلام بودیم. به همین دلیل باید این روز‌ها را جشن بگیریم و شهدای دفاع مقدس را فراموش نکنیم. ما در ارتش قبل از شروع جنگ ۵۲۵ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کردیم و در دوران جنگ نیز ارتش جمهوری اسلامی، بیش از ۴۸ هزار شهید تقدیم میهن عزیزمان کرد.

امیرسرتیپ دوم ستاد ادامه داد: یکی از مزایای دفاع مقدس این است که ریشه انقلاب اسلامی را در جهان مستحکم کرد. پس باید سوم خرداد را جشن بگیریم و این دوران را فراموش نکنیم. شهدای ما جانانه و مشتاقانه به خط مقدم رفتند و نه فقط سرداران بلکه تمام سربازان در دوران جنگ فرهنگ شهادت را زنده نگه داشتند.

وی گفت: ما در سازمان حفظ و نشر آثار و اسناد دفاع مقدس، وقایع لحظه به لحظه را برای آیندگان تماماً ثبت و ضبط کردیم.

در ادامه این نشست از پنج عنوان کتاب دوران دفاع مقدس با عنوان‌های: «مردان بی‌ادعا» نوشته سید بهزاد میر احمدی، «زندگینامه شهید سرلشکر حسین شهرامفر» نوشته علی اکبر بهشتی، «تا آخرین نفس» نوشته حامد قره‌باغی، «قدسیان» نوشته محمدحسین صادق‌زاده پوده و «فرشته‌های آزادی» نوشته سیدبهزاد می‌راحمدی رونمایی شد.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت‌وگو با جهان» از ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برپاست.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: