انتشار: ۱۸:۱۶ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
ناشر تخصصی کتب تاریخ و باستان شناسی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کتاب‌هایی در زمینه روانشناسی، تاریخ و باستان شناسی، مردم شناسی و فرهنگ مردم ایران، هنر و معماری را عرضه کرده است.
ناشر تخصصی کتب تاریخ و باستان شناسی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کتاب‌هایی در زمینه روانشناسی، تاریخ و باستان شناسی، مردم شناسی و فرهنگ مردم ایران، هنر و معماری را عرضه کرده است.

به گزارش مهر، بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا روز شنبه در مصلای تهران برپا خواهد بود. یکی از شرکت کنندگان در این نمایشگاه انتشارات پازینه به عنوان ناشر تخصصی کتب تاریخ و باستان شناسی است که در این حوزه ۶۵ کتاب را که در سالهای ۹۲ تا ۹۴ به چاپ رسیده با موضوع باستان شناسی در نمایشگاه عرضه کرده است.

در بخش تاریخ و باستان شناسی سه کتاب از پژوهشگران موزه ملی با نام هشتاد سال باستان شناسی ایران، آثار گنجینه جیرفت، آثار زرین و سیمین ایران عرضه شده است. همچنین کتاب آثار گنجینه زیویه نوشته مهتا شیخی، اطلس فسیل های ایرانی، هنر ساسانی، مدیریت جهانی هخامنشی، سکه‌های ایران در دوران هخامنشی، سکه‌های ساسانی، صفویه، هنر مرمت و نگهداری سکه‌های باستانی، تمدن هخامنشی، ایران از پارینه سنگی تا ساسانیان از جمله این کتاب‌هاست.

همچنین کتاب‌هایی نیز نوشته علی سامی با عنوان تمدن هخامنشی، تمدن ساسانی و پایتخت‌های شاهنشاهان هخامنشی در تخت جمشید از جمله کتب عرضه شده در این غرفه از نمایشگاه است. همچنین علاقه مندان به دوران هخامنشی می‌توانند کتاب‌های مربوط به فرمان کوروش، داستان جم، واژه نامه سنگ نوشته‌های پارسی، سنگ نوشته داریوش بزرگ در بیستون را نیز در بخش کتاب‌های مربوط به تاریخ و زبان شناسی پیدا کنند.

در بخش زبان شناسی این غرفه ۱۶ کتاب عرضه شده است. در بخش مردم شناسی و فرهنگ مردم ایران نیز ۱۶ کتاب و در بخش هنر ۸ کتاب قابل عرضه به مخاطبان نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است.

در بخش هنر کتاب دو نگاره، تطبیق شاهنامه های بایسنقری در موزه های ملک و کاخ گلستان، تزئینات معماری خانه بروجردی های کاشان و در بخش مردم ناسی فرهنگ مردم شهر وزوان اصفهان و رازهای شاهنامه به چشم می خورد. از جمله کتاب های انتشارات پازینه، درباره سکه های دوره های مختلف تاریخی است که آن را در قالب جلد سخت و در قطع وزیری عرضه کرده است.

یکی از این کتاب ها، کتاب سکه های ایران زمین نوشته سید علی اصغر شریعت نخستین راهنمای کتاب جامع سکه از دوره هخامنشی تا پایان دوره پهلوی است که حاوی نکات مهمی درباره سکه های ایران است. بازخوانی روی و پشت سکه ها با مشخصات روشن علمی فرصت تازه ای برای مجموعه داران سکه و علاقه مندان فراهم می کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: