انتشار: ۱۸:۰۳ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
عصر امروز، چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه نشست خبری با حضور مدیرعامل بانک صادرات، آقای شهرام نیا و نیکنام حسین‌پور، مدیر کمیته رفاهی و هماهنگی نهادهای همکار بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.
 به گزارش خبرنگار تابناک فرهنگی هنری، اسماعیل لـله گانی مدیر عامل بانک صادرات در این نشست بیان کرد: بانک صادرات ایران برای هشتمین سال متوالی به عنوان حامی یار مهربان از نمایشگاه کتاب تهران و نمایشگاه‌های شهرستان‌ها حمایت می‌کند و امسال تجهیزات ویژه‌ای برای بازدیدکنندگان ارائه کرده است.



 لـله گانی اعلام کرد: تعداد باجه‌های بانکی مستقر در نمایشگاه امسال ۲۰ باجه است و تعداد پرسنل بانک صادرات و شرکت‌های تابعه و مرتبط با بانک ۳۵۰نفر می‌باشد. تعداد دستگاه‌های پز نصب شده در غرفه‌های نمایشگاه ۳۰۰۰ دستگاه است، همچنین تعداد ۵۱دستگاه ATM سالنی و ATM سیار در سطح غرفه‌های نمایشگاه نصب شده که طبق این آمار، وضعیت نمایشگاه‌ها به مراتب از سال قبل بالا‌تر بود.

براساس اعلام نمایندگان شرکت شاپرک ۹۰درصد استفاده کنندگان اعلام رضایت کامل نموده است. تعداد تراکنش بانک صادرات نسبت به سال گذشته ۵۲درصد رشد یافته و نشان دهنده توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه است. امسال امکان دریافت بن کارت‌هایی که توسط وزارت ارشاد تهیه شده در ۲۷۰۰شعبه و ۵۰۰باجه وجود داشته و در این نمایشگاه باجه رفع مغایرت داشتیم. نصب نرم افزارهای همراه بانک و سایر نرم افزارهایی که نیاز دانشجویان را رفع نماید در سطح نمایشگاه انجام شد. حتی تعدادی از شعب بانک حتی در ایام تعطیل هم این خدمات را به مردم می‌دادند.



مدیر عامل بانک صادرات گفت: برای سهولت رفت و آمد مردم در سطح نمایشگاه بانک صادرات تعدادی مینی بوس قرار دارد. بعلت حمایت بانک صادرات از نمایشگاه کتاب شعار «حامی یار مهربان» برای بانک در نظر گرفته شده و ما اعلام می‌کنیم ناشرانی که در اول کتابشان عنوان «بانک صادرات حامی یار مهربان» را درج کنند، بانک حامی آن‌ها خواهد شد و تسهیلاتی را برایشان در نظر خواهد داشت که در تفاهم نامه‌ای که بین طرفین تنظیم می‌شود اعطا می‌شود.



وی در خصوص آمار تراکنش در نمایشگاه امسال اظهار داشت: هر دستگاه پز ۱۵۱ تراکنش در روز داشته و برای گسترش فرهنگ کتابخوانی خوشحال می‌شویم رضایتمندی مردی را در این نمایشگاه داشته باشیم. مسئولین وزارت ارشاد هم اعلام رضایت ۱۰۰ درصدی داشتند و انشاء الله بانک صادرات در سنوات بعد هم این حمایت را داشته باشد.

اسماعیل لـله گانی در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: بانک صادرات، ۱۱ مدرسه به هزینه خودش و یا پرسنل خیّر در مناطق محروم کشور احداث کرده و تعدادی از ناشرین بر‌تر توانسته به این مدارس کتاب‌هایی اهدا کنند که جزئیات بیشتر بعدا در اختیار قرار خواهد گرفت.

تسهیلات که در پشت شعب نوشته شده به ناشرین هم طبق ضوابط مقررات داده می‌شود. طرح گنجینه سپهر برای ناشران بر‌تر بحث حمایتی بوده که مبالغی توسط بانک در آن‌ها شارژ شده است.

وی در پایان متذکر شد: بسته حمایت از تولید، متفاوت از حمایت از ناشرین است و بستهٔ حمایت از تولید توسط واحدهای تولیدی مورد استقبال قرار گرفته و در حال استفاده هستند.



در ادامهٔ این نشست نیز امیرمسعود شهرام نیا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی از حضور مسولانه و موثر بانک صادرات تشکر کرد و نوع همکاری نمایشگاه و بانک را متفاوت با سال‌های گذشته خواند.

شهرام نیا بیان کرد: امسال چندین قدم به جلو داشتیم و مشکلات سال‌های قبل کاملا حل شده است. همچنین خوشبختانه امسال، در طول روزهای نمایشگاه سرعت عمل و تعداد تراکنش‌ها افزایش قابل توجه داشت.

 ایشان در پایان گفت: بانک صادرات حمایت از نشر را بعنوان صنعتی که مورد تائید مقام معظم رهبری است، بطور جدی در برنامه‌اش قرار داده و با شعار بانک صادرات حامی نمایشگاه ظاهر شد که این اتفاق خوبی است و این همکاری در چارچوب مقرر ادامه پیا می‌کند و امیدواریم تا بانک صادرات زیر مجموعه وزرات ارشاد قرار بگیرد و بتوانیم با همکاری‌های بیشتری با هم داشته باشیم. امید ما بر این است که این همکاری در تعاملات فی مابین ادامه داشته باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: