انتشار: ۱۵:۴۵ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
دبیر سیزدهمین جشنواره نمایشی تیرنگ از برگزاری این رویداد ملی در خرداد امسال به میزبانی مازندران خبر داد.
به گزارش تابناک  فرهنگی ، یاسر محمودی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: جشنواره مذکور با حضور هنرمندان 28 استان از پنجم خرداد به مدت سه شب در شهرهای آمل، ساری و نکا برگزار می شود.
به گفته وی، هنرمندان مازندران، آذربایجان شرقی و کردستان بیشترین اثر را به دبیر خانه این رویداد هنری ارسال کرده اند.
وی تعداد آثار دریافتی را تاکنون 79 اثر برشمرد و با اشاره به اینکه جشنواره مذکور در سه بخش خیابانی، پژوهشی و صحنه ای (ویژه) اجرا می شود، گفت: 45 اثر در بخش خیابانی، 16 اثر در بخش پژوهشی و 18 اثر نیز در بخش صحنه ای به دبیرخانه این رویداد ارسال شده است.
محمودی با بیان اینکه سیزدهمین جشنواره تیرنگ میزبان 22 اثر خواهد بود، یادآور شد: در بخش های خیابانی، پژوهشی و صحنه ای به ترتیب 10، هشت و چهار اثر روی صحنه می رود.
دبیر سیزدهمین جشنواره تیرنگ افزود، اصغر همت، افضل اسدی و محمد رضا خانی به عنوان داور در رویداد مذکور حضور می یابند.
او با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم ادامه داد: این دوره از جشنواره به نام هنرمند حوزه هنری و شهید مدافع حرم سید جواد اسدی آغاز به کار می کند.
محمودی همچنین از رونمایی 13 کتاب در این جشنواره خبر داد و افزود: این کتاب ها را هنرمندان حوزه نمایش مازندران درباره آئین های ویژه این استان به نگارش درآورده اند.
سینا دلشادی مدیر حوزه هنری مازندران نیز از استقبال و همکاری هنرمندان با جشنواره تیرنگ قدردانی و پیش بینی کرد با توجه به اینکه هنوز ارسال آثار ادامه دارد، تعداد این آثار تا پایان همین هفته به بیش از 100 اثر افزایش یابد.
رئیس ستاد سیزدهمین جشنواره تیرنگ افزود: به پیشنهاد هنرهای نمایشی کشور این جشنواره به عنوان یکی از رخدادهای نمایشی حوزه هنری کشور به ثبت خواهد رسید.
وی با بیان اینکه 70 اثر را بازبینی کرده است، از کیفیت بالای آثار اظهار رضایت و خرسندی کرد و با اشاره به اینکه جشنواره تیرنگ قابلیت جهانی شدن را دارد، گفت: در صورت حمایت مادی و معنوی مسئولان، چهاردهمین دوره از این رویداد به صورت بین المللی برگزار خواهد شد./ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: