انتشار: ۱۷:۵۴ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
رئیس شورای نظارت و ارزیابی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب

استقبال ازنمایشگاه کتاب چشمگیر بود

استقبال از نمایشگاه كتاب در محل جدید یعنی شهر آفتاب خارج از تصور دست اندركاران این رویداد بوده و این امر نشان می دهد كه كتاب و مطالعه از ریشه عمیقی در نزد مردم ایران برخوردار است
 استقبال ازنمایشگاه کتاب چشمگیر بود

به گزارش تابناک فرهنگی ، استقبال از نمایشگاه كتاب در محل جدید یعنی شهر آفتاب خارج از تصور دست اندركاران این رویداد بوده و این امر نشان می دهد كه كتاب و مطالعه از ریشه عمیقی در نزد مردم ایران برخوردار است و مسافت طولانی نمی تواند حضور آنان را در این مكان كمرنگ كند.

رئیس شورای نظارت و ارزیابی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران می گوید: استقبال گسترده مردم در ساعات اولین روز باعث غافلگیری برگزار كنندگان شد.

همایون امیر‌زاده افزود: غافلگیری از این جهت بود كه جمعیت انبوهی اول صبح به شهر آفتاب مراجعه كردند، در حالی كه ما فكر می‌كردیم با توجه به ناشناخته بودن شهر آفتاب برای بعضی‌ از شهروندان، استقبال در روز نخست نمایشگاه اندك باشد.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های رسیده به ستاد اجرایی نمایشگاه، استقبال خوب بوده است و تا كنون گزارش‌های محتوایی هم نداشتیم.

در دومین روز بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران، میزان استقبال مردم از غرفه ناشران داخلی و خارجی به حدی بود كه در برخی موارد عبور و مرور بازدیدكنندگان با كندی انجام می شد.

این استقبال باعث رضایت ناشران شد و آنان توانستند در كنار تبلیغات به فروش هم نیم نگاهی داشته باشند.

محل جدید نمایشگاه كتاب با استانداردهای روز جهانی نزدیك است و این عامل می تواند به میزان رضایت ناشران و بازدیدكنندگان منجر شود.

رضایت ناشران از استقبال بازدیدكنندگان در روزهای نخست این رویداد، موفقیت دیگر این نمایشگاه را در محل جدید نشان می دهد و چنانچه دسترسی راحت تر شهروندان به نمایشگاه فراهم شود، میزان موفقیت نمایشگاه نیز افزون تر خواهد شد.

به طور كلی مسئولان و دست اندركاران این نمایشگاه هرگز تصور نمی كردند باتوجه به انتقال مكان نمایشگاه و مسافت زیاد آن، حداقل در روزهای نخست با این استقبال گسترده مردم مواجه شوند. از این رو به نظر می رسد بروز برخی از این مشكلات ناشی از این مساله باشد.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران با حضور 1700 ناشر داخلی و 130 ناشر خارجی در 170 غرفه برگزار می شود.

این نمایشگاه با شعار «فردا برای خواندن دیر است...» از 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار می شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس (عوارضی اتوبان تهران - قم) ، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.
منبع : ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: