انتشار: ۰۱:۰۴ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
بودجه سینما به اندازه کافی کم هست و ما به دنبال بودجه مستقلی بودیم و در نهایت هم هیچ بودجه‌ای اختصاص پیدا نکرد و تا این لحظه ردیف بودجه مستقلی پیش‌بینی نشده است.
محمد خزاعی اعلام کرد که 200 میلیون حمایت جشنواره فیلم دفاع مقدس از فیلم‌های سینمایی جدید در مقطع اکران خواهد بود.
 به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی ، دبیر چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت در گفت‌وگویی در پاسخ به این پرسش که حمایت 200 میلیونی که به تازگی اعلام شده، چگونه خواهد بود، گفت: اعلام کردیم به آثاری که تا به حالا اکران نشده باشند و اولین نمایششان در جشنواره فیلم مقاومت باشد تا سقف 200 میلیون تومان حمایت خواهیم کرد که این حمایت در قالب اختصاص مبلغی جهت خرید بلیط هنگام اکران و پخش تیزر و نصب بیلبورد خواهد بود که توسط انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس تقبل می‌شود.

وی پیش‌بینی کرد تا روز چهارشنبه به عنوان آخرین مهلت ثبت‌نام حدود پنج فیلم جدید برای رونمایی در جشنواره این دوره متقاضی شوند.

خزاعی در پاسخ به سوالی درباره مشکلی که این فیلم‌ها برای حضور در جشنواره فیلم فجر خواهند داشت، گفت: در جلسه مشترکی که به همراه آقای نیرومند با آقایان ایوبی و حیدری داشتیم، رئیس سازمان سینمایی با توجه به دغدغه‌ای که برای برپایی جشنواره فیلم مقاومت دارد قول مساعد دادند که ممانعتی برای نمایش این فیلم‌ها در بخش مسابقه فیلم فجر وجود نداشته باشد، در واقع مانند اتفاقی که در جشنواره فیلم‌های کودکان می‌افتد.

وی در پاسخ به اینکه آیا این رقم حمایت بواسطه‌ی بودجه مستقلی است که قرار بود از سوی مجلس به جشنواره مقاومت اختصاص پیدا کند؟ پاسخ داد: تا این لحظه چنین اتفاقی نیفتاده است. سال گذشته جلسه‌ای با کمیسیون فرهنگی و کمیسیون تلفیق داشتیم و اعلام کرده بودند 20 میلیارد تومان به جشنواره اختصاص می‌دهند که بعد متوجه شدیم که این مبلغ از بودجه سینما است و اعلام کردیم راضی نیستیم که این بودجه از سینما کم شود.

خزاعی ادامه داد: خود بودجه سینما به اندازه کافی کم هست و ما به دنبال بودجه مستقلی بودیم و در نهایت هم هیچ بودجه‌ای اختصاص پیدا نکرد و تا این لحظه ردیف بودجه مستقلی پیش‌بینی نشده است.

دبیر جشنواره فیلم مقاومت مهلت ارسال آثار را تا 15 اردیبهشت‌ماه اعلام کرد و از تهران به عنوان محل برگزاری این جشنواره خبر داد.
منبع : ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: