انتشار: ۰۸:۵۹ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵

به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با ایجاد قوانین مناسب و اجرای صحیح آن باید سیل سرمایه گذاران به این بخش گسیل شوند تا با به وجود آوردن حس رقابت، بازار سرمایه گذاری در بناهای تاریخی و احیاء آن گرم شود.

ایرج عبدی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی صندوق احیاء (صابتا) گفت: یکی از مشکلات اساسی که به نظر می رسد حوزه میراث فرهنگی کشور با آن درگیر است، عدم شناخت از ظرفیت های این حوزه در سه سطح مردم، سرمایه گذاران و تصمیم گیران و تصمیم سازان کشور است. 
نماینده خرم آباد افزود: ما در شرایطی هستیم که میراث فرهنگی نه در دایره شناخت عمومی جایگاه قابل توجهی دارد که باعث قرار گرفتن در مرکز توجه مردم شود و نه تعریف فراگیری از پتانسیل های آن صورت گرفته که برای سرمایه گذاران جذابیت ایجاد کند و به نظر من همه اینها ناشی از این است که این حوزه در راهبردها و برنامه های کلان کشور، چه در سطح تصمیم گیری و چه اجرا از اولویت خوبی برخوردار نبوده است.
وی با بیان اینکه «برای ایجاد تحول در حوزه میراث فرهنگی ابتدا باید قوای تصمیم گیر و مجری کشور وارد گود شوند و برای این بخش تصمیمات حیاتی بگیرند»، ادامه داد: در شرایطی که ما از یک سو بحث اقتصاد مقاومتی را داریم و از سوی دیگر درخواست سفر به ایران رو به افزایش جدی گذاشته است باید در سطح حاکمیتی یک تحول دیدگاه بزرگ صورت بگیرد و به جامعه نشان دهیم که حوزه میراث فرهنگی چقدر مهم است و البته چه ظرفیت های نهفته و فوق العاده ای دارد.
عبدی تاکید کرد: اگر در بحث قانونگذاری و اجرا موضوع میراث فرهنگی در سر فصل های اصلی قرار بگیرد، قطعا باعث توجه مردم و سرمایه گذاران خواهد شد و  جامعه را متوجه می کند که این حوزه، حوزه مهم و تاثیرگذاری است که البته برای سرمایه گذاری هم قابل اعتماد می باشد. 
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین گفت: مجلس با قانون گذاری صحیح و دولت با برنامه ریزی دقیق خود باید به سمتی بروند که ظرفیت های نهفته حوزه ای مانند بافت ها و بناهای تاریخی که هم قابلیت جذب سرمایه بالایی دارند و هم از نظر اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم هستند، به نفع توسعه پایدار آزاد شود.
نماینده خرم آباد با بیان اینکه «ما باید برای جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف و از جمله بناهای تاریخی، مسابقه راه بیاندازیم»، تصریح کرد:  سرمایه گذار باید احساس کند که هر بی توجهی یا کم توجهی او به یک حوزه باعث عقب ماندش از بازار خواهد شد و این حس است که می تواند رونق را به بخش های مختلف اقتصاد برگرداند. در حوزه بناهای تاریخی الان بدین شکل است که سرمایه گذار خیلی احساس نمی کند که رقیب آنچنانی دارد و همین می تواند باعث تعلل برای سرمایه گذاری شود. 
وی تاکید کرد: با ایجاد قوانین مناسب و اجرای صحیح آن باید سیل سرمایه گذاران به این بخش گسیل شوند تا با به وجود آوردن حس رقابت، بازار سرمیاه گذاری در بناهای تاریخی و احیاء آن گرم گردد.  

منبع خبر: خبرگزاری میراث آریا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: