انتشار: ۲۲:۱۲ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی، موزه سیارکودک با عنوان کودک، صلح و فرهنگ در سیاره زمین وابسته به موسسه ملی فرهنگسازان کودکان پارس برای اجرای برنامه های فرهنگی خود براي اولين بار در قالب قطار موزه صلح فردا حركت خود را از مشهد مقدس آغاز مي كند.

به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، اين قطار با هدف معرفي فرهنگ صلح و تقويت گردشگري و آشنايي هرچه بيشتر كودكان و نوجوانان با موضوعات صلح و گردشگري از ايستگاه راه آهن مشهد حركت خود را آغاز خواهد كرد.
سوسن نيك ذات بنيانگذار موزه سيار صلح در اين خصوص گفت: بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده موزه سيار صلح فردا براي اولين بار با حضور در قطار مسير مشهد- تبريز با فراوخواندن كودكان در رستوران قطار به صورت كاملا رايگان و با هدف ترويج صلح وآشنايي كودكان با مفايهم صلح و نوع دوستي برنامه هاي فرهنگي خود را اجرا و نمايشگاه و موزه سيار در اين قطار برگزار خواهد شد.
وي با بيان اينكه اين حركت فرهنگي براي اولين بار در كشور در حال اجراست افزود: اين حركت فرهنگي با همكاري راه آهن خراسان رضوي انجام و در اولين مرحله اجراي آن، موزه سيار صلح در قطار مسير مشهد – تبريز به معرفي صلح و تقويت گردشگري مي پردازد.
نيك ذات افزود: بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته اين حركت فرهنگي در روزهاي آينده نيز ادامه پيدا خواهد كرد و موزه سيار صلح در ساير مسيرهاي ريلي كشور نيز به اجراي برنامه خواهد پرداخت.
وي يادآور شد: اولين قطار موزه صلح فردا ساعت 7:30 دقيقه صبح حركت خود را از ايستگاه راه آهن مشهد به مقصد تبريز آغاز خواهد كرد.
نيك ذات خاطر نشان كرد: این موزه با مجوز رسمی اداره کل موزه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از چند سال پیش فعالیت رسمی خود را در خراسان رضوی آغاز کرده است وبرنامه های ارزشمندی را در مناسبت های مختلف اجرامی کند.

منبع خبر: خبرگزاری میراث آریا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: