انتشار: ۱۱:۰۴ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
حجةالاسلام والمسلمین جواد محمدزمانی با تأکید بر مطالعه کتاب‌های شعر کلاسیک گفت: مردم در شعر امروز گم‌گشته‌های خود را نمی‌یابند.
حجةالاسلام والمسلمین محمد جوادزمانی، شاعر و منتقد ادبی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با معرفی چند اثر شعر برای تهیه و مطالعه در ایام برگزاری نمایشگاه گفت: من کتاب شاعران گذشته را برای مطالعه پیشنهاد می‌کنم. کتاب‌هایی مانند مثنوی معنوی، بوستان سعدی، دیوان صائب تبریزی و کلیات بیدل دهلوی.

وی با اشاره به چرایی انتخاب این مجموعه‌ها ادامه داد: در این آثار عنصر اندیشه و تفکر در کنار عنصر شاعرانی و عاطفه لحاظ شده است. مردم ما به فکر و اندیشه نیاز دارند، اما کتاب‌های شعر در سال‌های اخیر این عنصر را ندارند. به همین خاطر است که کتاب‌های شعر در سال‌های جدید زیاد مورد اتسقبال قرار نمی‌گیرد و شمارگان آثار هر سال پایین‌تر می‎آید.

این منتقد ادبی افزود: مردم در کتاب‌های شعر امروز گم‌گشته‌ها و پاسخ‌های خود را نمی‌یابند. این در حالی است که ما امروزه به کتاب‌هایی نیاز داریم که با لحاظ تفکر، مردم را رشد دهد. اگر عنصر تفکر را در کنار عنصر عاطفه به سروده‌هایمان بیفزاییم، استقبال از کتاب‎های شعر بیشتر خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: