انتشار: ۱۰:۰۷ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
براساس تفاهم نامه پژوهشگاه و موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور صورت می‌گیرد:

انجام مطالعات فرسودگی زیستی در حوزه میراث فرهنگی

بر اساس تفاهم نامه پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور انجام مطالعات فرسودگی زیستی در حوزه میراث فرهنگی صورت می‌گیرد.
انجام مطالعات فرسودگی زیستی در حوزه میراث فرهنگی
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی، اهداف این تفاهم نامه که به امضای سید محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه و عادل جلیلی رئیس موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور رسید، مشارکت در فعالیتهای پژوهشی و آموزشی در موضوعات مورد توافق و بهره‌مندی از امکانات و توانایی‌های یکدیگر برای توسعه علم و فن آوری و کاربرد آن در حوزه حفاظت از میراث فرهنگی و تحقق اهداف علمی و فناوری مورد علاقه دو طرف اعلام شده است .
همکاری مشترک در انجام مطالعات دیرین گیاه شناسی و ایجاد بانک اطلاعاتی مربوط، مطالعات فرسودگی زیستی در حوزه میراث فرهنگی از موارد مورد توافق دو طرف است .
همکاری مشترک پژوهشی در ارتباط با شناخت پوشش گیاهی آسیب رسان به آثار در محوطه‌های تاریخی و بررسی روشهای کنترل آنها و مطالعه در زمینه پوشش های گیاهی محافظ از موارد دیگر توافق است .
دو طرف همچنین توافق کردند در زمینه توسعه روشهای تشریح، تشخیص و حفاظت از چوبهای تاریخی در پژوهشگاه میراث فرهنگی و همچنین انجام مطالعات مشترک در زمینه شناخت باغ ایرانی و شیوه های نگهداری و حفاظت از دیدگاه فنی و اقلیمی همکاری کنند.
 مبارزه با حشرات آسیب رسان به آثار تاریخی
 همکاری مشترک در زمینه روشهای مبارزه با آفات و حشرات آسیب رسان به مجموعه‌های میراث فرهنگی و همچنین شناخت و تعیین خسارت وارده به محوطه‌های گردشگری در مناطق کویری و بیابانی از موارد دیگر توافق دو طرف است .
پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور همچنین متعهد شدند که نسبت به تبادل اطلاعات علمی در زمینه گلسنگ‌ها و جلبک‌ها و یافتن راه کارهای تخصصی به منظور مقابله با آن اقدام کنند .
ارایه اطلاعات مورد نیاز پژوهشگاه از گیاهان بی گل " گلسنگ‌ها و جلبک٬ها" آسیب رسان به بناها و محوطه های تاریخی، ارایه راه کارهای تخصصی در زمینه حفاظت از هر باریوم، برگزاری کارگاه ها، نشست ها و سمینارهای تخصصی، استفاده از متخصصین برای مقابله با آفات در مخازن موزه‌ها از تعهدات دو طرف دراین تفاهم نامه است .
 
منبع خبر: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: