انتشار: ۰۳:۱۷ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۵
شناخت برخی راه و روش‌های علمی می‌تواند هر فردی را به هدف و موفقیت نزدیک‌تر کند.

گام های کوچک برای رسیدن به موفقیت های بزرگ

در نهایت این شش گام در کنار هم راه آسان، سریع و راحت‌تر رسیدن به اهداف و موفقیت‌های هر فردی می‌تواند باشد.
گام های کوچک برای رسیدن به موفقیت های بزرگ
گام های کوچک برای رسیدن به موفقیت های بزرگ در زندگی

شناخت برخی راه و روش‌های علمی می‌تواند هر فردی را به هدف و موفقیت نزدیک‌تر کند
.
 به گزارش تابناک فرهنگی ،علی باجلان کارشناس روان‌شناسی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به گام‌های اصلی برای طی کردن راه موفقیت گفت:

اولین گام اصلی تعریف از خود داشتن(خودشناسی) یعنی در واقع هر فردی باید شناخت صحیحی از توانایی‌ها، ضعف‌ها، استعدادها، امکانات و ... خود داشته تا بتواند با شناختی که از خود دارد، تعریف درست و متناسبی از خواسته‌ها و اهداف خود داشته باشد.

وی ادامه داد: گام دوم، داشتن موفقیت است و گام سوم، داشتن هدفی واضح و روشن است، خیلی اوقات افراد فکر می‌کنند باید موفق باشند به طور کاملا خوب و عالی، اما دقیقا برای خود مشخص نمی‌کنند که موفقیت در چه امری (مثلا درس: معدل بالای 18) و یا (به طور  مثال: موفقیت در کار، تا پایان سال‌جاری X مقدار کسب درآمد) با این کار هدف ریز و عملیاتی‌تر می‌شود و وقتی هدف ریز و واضح باشد بهتر می‌تواند متوجه شد آیا این هدف با توانایی‌ها مطابقت دارد و انجامش نیازمند چه امکانات و زمان و هزینه‌ای است و آیا واقعا عملی هست یا تنها کوششی بی‌فرجام خواهد بود.

این روانشناس در ادامه افزود: گام چهارم پشتکار و نظم داشتن است یعنی با چند بار شکست هدف را رها نکند و صبر و تلاش را سرلوحه کار خود قرار دهد، انتظار یک شبه به هدف رسیدن را از خود دور کند و تمام تلاش‌‎ها باید به طور منظم و برنامه‌ریزی دقیق و از قبل تعیین شده باشد، گام پنجم یادگیری است (بروز شدن) باید هر روز به کسب اطلاعات و افزایش علم توجه کند زیرا این دانسته‌ها هستند که راه رسیدن به اهداف را کوتاه و آسان‌تر می‌کنند.

وی در بخش پایانی خاطرنشان کرد: و گام آخر، خیال‌پردازی است، یعنی اینکه هر روز رویای رسیدن به موفقیت را مرور و خود را در جایگاه موفقیت تصور کند و این همان چیزی است که در برخی کتاب‌ها راز و ... گفته می‌شود البته با این تفاوت که این گام در کنار پنج گام ذکر شده موثر است و تنها خیال‌پردازی و رویاسازی افراد را به اهدافشان نمی‌رساند و در نهایت این شش گام در کنار هم راه آسان، سریع و راحت‌تر رسیدن به اهداف و موفقیت‌های هر فردی می‌تواند باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: