انتشار: ۱۷:۱۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
پروردگار اولین وظیفه کسانی را که مکنت پیدا می‌کنند، «اقامه نماز» می‌داند. حال باید دید کسانی که مکنت نویسندگی، ناشری، هنری و ... پیدا کرده‌اند و مورد محبت و توجه مخاطبان قرار گرفته‌اند، چقدر به نماز پرداخته‌اند؟
محمود مظفر (قائم‌مقام ستاد اقامه نماز) در فارس نوشت:

«ن والقلم وما یسطرون» (ن - قسم به قلم و آنچه را با قلم می‌نویسند). سوگند به قلم، نشانه فرهنگ و تمدن است، خداوند به مال و قدرت سوگند یاد نکرده ولی به قلم و نوشته سوگند یاد کرده است؛ آن قلم و نوشته‌ای که وسیله رشد و تکامل و قرب به خدا باشد.

پروردگاری که انسان را به وسیله قلم تعلیم داد (الذی علّم بالقلم) بیش از یکصد بار در قرآن کریم به طور مستیقم و غیر مستقیم به اقامه نماز امر کرده است. پروردگاری که اولین وظیفه کسانی را که مکنت پیدا می‌کنند «اقامه نماز» می‌داند. حال باید دید کسانی که مکنت نویسندگی، ناشری، هنری و ... پیدا کرده‌اند و مورد محبت و توجه مخاطبان قرار گرفته‌اند چقدر به نماز پرداخته‌اند؟

در بازدیدی که از نمایشگاه کتاب داشتم و از بخش‌های مختلف کودک و نوجوان، علمی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، معارفی و... دیدن کردم، آثار نمازی را در قلم ناشران و نویسندگان در حداقل ممکن یافتم این در حالی است که بخصوص نسل نو و خانواده آنان تشنه و مشتاق آموزه‌های نمازی به زبان کودکانه و مقتضیات سنی بر اساس ذائقه آنان هستند؛ آموزش احکام، افعال، اذکار نماز، آثار و برکات نماز، نقش نماز در تکامل فردی و اجتماعی، نقش نماز در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، نقش نماز در سلامت معنوی، نقش نماز در تعلیم و تربیت، روح و روان، اقتصاد و ... به زبان کودکانه و به شیوه جذاب و هنرمندانه.

 در غرفه‌های مربوطه بدنبال داستانک، داستان، شعر، سرود، لوح فشرده، بازی، نقاشی و ... مرتبط با نماز بودم ولی حداقل را یافتم و غصه‌ام از فقر آثار نمازی زمانی بیشتر شد که متوجه عدم ارتباط و مشاوره نویسندگان و ناشران با ستاد اقامه نماز طی این سال‌ها شدم.

با مذاکره و مصاحبه با تعدادی از این عزیزان و ابراز علاقه آنان برخود و همکاران تکلیف کردم تا ان‌شاءالله در سال جاری بخشی از حق نماز را در آثار مکتوب ناشران و نویسندگان برای گروه کودک و نوجوان را ادا نماییم.

درب ستاد اقامه نماز به روی تمام این عزیزان باز است و دست همکاری و همیاری را به سوی همه آنان دراز می کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: