انتشار: ۱۴:۲۱ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۴
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی، مسئول کارگروه محیط زیست موسسه کیمیای سبز گفت: برنامه ساعت زمین یک رویداد جهانی است که طی آن، شهروندان کشورهای مختلف جهان بطور همزمان اقدام به خاموش کردن چراغ‌های منازل خود می‌کنند تا بصورت نمادین بر اهمیت حفاظت از زمین در مقابل تغییرات آب و هوایی تأکید کنند. 
 
ابوالفضل آقاسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی- با بیان اینکه صرفه‌جویی در برق یا اصطلاحا "مصرف بهینه انرژی الکتریکی" از نقطه‌نظر زیست‌محیطی و اقتصادی حائز اهمیت است، افزود: در واقع خاموش کردن یک لامپ، اثری بیش از آنچه که در ذهن ما است، خواهد داشت.
 
وی تصریح کرد: برنامه ساعت زمین یک رویداد جهانی است که توسط صندوق جهانی طبیعت برنامه‌ریزی شده و طی آن، از سال 2007 شهروندان کشورهای مختلف جهان بطور همزمان اقدام به خاموش کردن چراغ‌های منازل خود می‌کنند تا بصورت نمادین بر اهمیت حفاظت از زمین در مقابل تغییرات آب و هوایی تأکید کنند.
 
این مدرس دانشگاه گفت: برق بسیاری از ساختمان‌های معروف جهان نیز در ساعت زمین خاموش می‌شود که در ایران، برای اولین بار تمامی چراغ‌های برج میلاد در سال 1390 خاموش شد. 
 
مسئول کارگروه محیط زیست موسسه کیمیای سبز ادامه داد: خوشبختانه در استان مرکزی نیز موسسه مردم نهاد کیمیای سبز دوسال پیاپی اقدام به اطلاع رسانی، فرهنگ‌سازی و اجرای برنامه به مناسبت ساعت زمین کرده است که با استقبال خوب همشهریان اراکی مواجه و اعضای این موسسه را نسبت به برگزاری هرچه باشکوه تر این رویداد، مصمم‌تر کرده است.
 
آقاسی گفت: از این رو از همه هم استانی‌ها و همشهریان دعوت می‌کنم تا با خاموش کردن چراغ‌های منازل خود در ساعت مقرر 29 اسفند ماه94، به این حرکت فرهنگی بین‌المللی پیوسته و نام اراک و استان مرکزی را در زمره دوست‌داران محیط زیست و حفاظت از زمین قرار دهند.
منبع خبر: وبگاه رسمی ساعت زمین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: