انتشار: ۱۶:۳۶ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
مدیر موزه عبرت ایران توزیع آثار سینمایی ساخته شده در قبل از انقلاب اسلامی در غرفه این موسسه در نمایشگاه کتاب را تکذیب کرد.
مدیر موزه عبرت ایران توزیع آثار سینمایی ساخته شده در قبل از انقلاب اسلامی در غرفه این موسسه در نمایشگاه کتاب را تکذیب کرد.

به گزارش مهر، قاسم حسن‌پور مدیر موزه عبرت ایران، ضمن اشاره به انتشار ۲۵ عنوان کتاب از سوی این موسسه گفت: به تازگی پرویز ثابتی شکنجه گر معروف ساواک در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که هیچ شکنجه‌ای در زمان او در ساواک انجام نمی‌شده است. در همین راستا ما نیز با انتشار کتابی با عنوان «پهلوی، ساواک و شکنجه» مجموعه‌ای مستند از جنایات صورت گرفته در کمیته مشترک ضدخرابکاری توسط او و همکارانش را تهیه کرده‌ایم و خلاف حرف‌های وی را به اثبات رسانده‌ایم که تمامی متنش بر اساس اعترافات و خاطرات افرادی است که توسط وی شکنجه شده اند.

وی در ادامه با اشاره به حواشی به وجود آمده پیرامون محصولات غرفه این موسسه در نمایشگاه کتاب تهران اظهار داشت: در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب پیرامون حوادث و جنایات رژیم پهلوی در کشور ما بیش از ۱۰۰ فیلم ساخته شده که هیچ مرکزی همه آنها را به صورت یکجا به مخاطبان ارائه نمی کرده‌است. به دنبال چاپ کتاب «سینما فریاد» در موسسه که به معرفی این آثار پرداخته بود ما در غرفه مان در نمایشگاه کتاب این امکان را نیز فراهم کردیم که این آثار به صورت نسخه سینمایی نیز در اختیار مخاطبان ما قرار بگیرند.

حسن‌پور افزود: آنچه ما عرضه کرده‌ایم نسخه ۱۰۰ فیلمی است که در سال‌های پس از پیروزی انقلاب در مورد جنایات رژیم پهلوی ساخته شده و طبیعتا هیچ اثر سینمایی ساخته شده در سال های قبل از پیروزی انقلاب در میان آنها وجود ندارد به همین دلیل بنده ارائه آثاری مانند «تنگسیر» و «گوزن‌ها» که برخی سایت‌های خبری آن را منعکس کرده‌اند را در نمایشگاه تکذیب می‌کنم.

مدیر موزه عبرت ایران با تاکید بر اینکه بیشتر آثار تولید شده در انتشارات موزه عبرت ایران درباره تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی است افزود: نسخه هایی از فایل‌های مصاحبه و بازدید مقام معظم رهبری از موزه و یا مصاحبه آیت الله مهدوی کنی و نیز سخنرانی حسن رحیم پور ازغدی نیز در غرفه ما ارائه شده است که همه این اقدامات در راستای ثبت تاریخ انقلاب اسلامی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: