انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
با امضای تفاهمنامه رئیس اداره پست با رئیس نمایشگاه کتاب محقق شد:

تخفیف ویژه ۴۰ درصدی اداره پست برای ناشران، ‌توزیع‌کنندگان، کتاب‌فروشی‌ها

مراسم امضای تفاهمنامه بین رئیس نمایشگاه کتاب تهران با رئیس اداره پست برای محمولات پستی ناشران صبح امروز سه شنبه انجام شد.
به گزارش تابناک، صبح امروز در تالار کتاب و هنر سالن امور استان‌های نمایشگاه، تفاهمنامه‌ای بین حسین مهری، مدیرعامل شرکت پست ایران و سیدعباس صالحی رئیس نمایشگاه کتاب تهران امضا شد.

صالحی: یک کارکرد جدید به کارکردهای نمایشگاه اضافه شد.

صالحی در ابتدای این مراسم به کارکردهای نمایشگاه کتاب تهران اشاره کرد و گفت: نمایشگاه تهران سه کارکرد دارد و با امضای تفاهمنامه امروز یک کارکرد دیگر به کارکردهای آن اضافه شد؛ تاثیر در فروش کتاب و کمک به اقتصاد نشر که پیش از این هم اشاره کردم در ۵ روز ابتدایی نمایشگاه کتاب امسال نسبت به۵ روز ابتدایی نمایشگاه کتاب سال گذشته افزایش فروش ۵۰ درصدی داشتیم.

رئیس نمایشگاه کتاب بیست و هشتم افزود: کارکرد دوم نمایشگاه مربوط به وجوه نمایشگاهی آن می‌شود که این وجه آن باید بیشتر تقویت شود و خوشبختانه امسال نسبت به سال‌های گذشته این وجه بهتر شده است، راه‌اندازی سالن کارنامه نشر، سالن هنر و رسانه و کتاب و هنر از جمله اقدامات نمایشگاه درا ین جهت بود. فعالیتهای فرهنگی- تفرجی از دیگر کارکردهای نمایشگاه کتاب تهران است که من بار‌ها به آن اشاره کردم و نمایشگاه کتاب تهران را به عنوان یک تفرجگاه فرهنگی معرفی کردم.

وی ادامه داد: امضای تفاهمنامه با شرکت پست برای حمل بسته‌های پستی حوزه نشر نیز از دیگر کارکردهای نمایشگاه کتاب است که به تازگی به سایر کارکردهای آن اضافه شد. امضای این تفاهمنامه فرصت خوبی است تا مسیر نشر جلو برود چرا که یکی از حوزه‌هایی که عرصه نشر با آن روبروست حوزه توزیع است که امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه این بخش از حوزه نشر هم پیشرفت کند.

مهری: شرکت پست نقش اساسی پست ارسال کتاب دارد

حسین مهری، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل پست ایران در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: در کشورهای توسعه‌یافته شرکت پست نقش اساسی در ارسال کتاب دارد و خوشبختانه در ایران هم با عنایت ویژه جناب آقای صالحی این موقعیت فراهم شد تا محمولات پستی در حوزه چاپ و نشر کشور از طریق اداره پست جابجا شود.

وی در خصوص مفاد این تفاهمنامه توضیح داد: براساس این تفاهمنامه ناشرین، ‌ مراکز پخش و عرضه‌کنندگان محصولات فرهنگی می‌توانند در نمایشگاه مجازی کتاب که شرکت پست در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد شرکت کنند و غرفه رایگان بگیرند تا از این طریق مردم کتاب‌های خود را انتخاب کنند و بعداًا شرکت پست این آثار را به مخاطبان ارسال شود. با توصیه و عنایت ویژه رئیس نمایشگاه کتاب تهران علاوه بر تخفیف‌هایی که اداره پست قائل شده، ‌ تخفیف ۴۰ درصدی دیگری هم قائل شدیم تا به این ترتیب این ارسال‌ها با قیمت مناسب‌تری صورت بگیرد.

مدیرعامل پست ایران افزود: اختصاص فضاهای فیزیکی در روستا و شهر‌ها برای نمایشگاه‌ها کتاب و محصولات فرهنگی، انجام امور مربوط به چاپ و‌ تجدید چاپ که تا پیش از این افراد مجبور بودند به صورت حضوری به وزارتخانه مرجعه کنند از این به بعد از طریق پست انجام می‌شود از دیگر مفاد این تفاهمنامه است.

مهری ادامه داد: همچنین در حمل کتب در زمان برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، چه نمایشگاه کتاب تهران چه نمایشگاه‌های استانی، شرکت پست همکاری می‌کند و بسته‌های پستی را جابجا می‌کند. این در حالی است که تفاهمنامه مربوطه شامل ارسال کتاب در حوزه بین الملل هم می‌شود به این صورت که از طریق پست، کتاب به کشورهای همسایه ارسال می‌شود.

در پایان این مراسم، ‌ امضای تفاهمنامه بین حسین مهری، بین مدیرعامل شرکت پست ایران و سیدعباس صالحی رئیس نمایشگاه کتاب تهران با حضور عکاسان و خبرنگاران صورت گرفت.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن؛ گفت‌وگو با جهان» از ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت‌ماه در مصلی امام خمینی (ره) برپاست.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: