انتشار: ۱۰:۴۷ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
قرار بود طبق معمول مراسم بدرقه هنرمندان پایتخت نشین به سمت خانه ابدی، مراسم تشییع پیکر زنده یاد شیدا جاهد نیز از مقابل تالار وحدت برگزار شود منتهی بدون ارائه هیچ توضیحی از سوی مسئولان این مراسم لغو و به بیمارستان لاله منتقل شد.
به گزارش خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی، قرار بود طبق معمول مراسم بدرقه هنرمندان پایتخت نشین به سمت خانه ابدی، مراسم تشییع پیکر زنده یاد شیدا جاهد نیز از مقابل تالار وحدت برگزار شود منتهی بدون ارائه هیچ توضیحی از سوی مسئولان این مراسم لغو و به بیمارستان لاله منتقل شد.

شیدا جاهد شامگاه 9 اسفند پس از مدتها تحمل بیماری سرطان، در بیمارستان لاله دار فانی را وداع گفت و فردای آنروز اعلام شد مراسم تشییع پیکر این هنرمند روز چهارشنبه 12 اسفند از مقابل تالار وحدت برگزار می شود.

بسیاری از رسانه ها این خبر را اطلاع رسانی کردند منتهی روز 11 اسفند خانه موسیقی خبر از تغییر مکان این برنامه داد و بر روی سایت این نهاد اعلام شد«محل برگزاری مراسم تشییع پیکر زنده یاد شیدا جاهد که قرار بود از مقابل تالار وحدت برگزار شود تغییر کرد و این مراسم فردا(چهارشنبه) 9 صبح، از مقابل بیمارستان لاله تهران واقع در شهرک غرب، به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع می شود. پیگیری های خانه موسیقی جهت انجام این مراسم از مقابل تالار وحدت متاسفانه نتیجه نداد و مسئولان مربوط گفتند بنا بر صلاحدید مراجع ذی ربط محل تشییع از مقابل بیمارستان لاله خواهد بود.» 

پس از انتشار این خبر، خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی بسیار تلاش کرد تا دلیل این تغییر برنامه را از سوی مسئولان فرهنگی جویا شود که هیچ یک پاسخ روشنی به این موضوع ندادند.

در این بین تنها فرزاد طالبی سرپرست کنونی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خبرنگار تابناک فرهنگی گفت که این تغییر برنامه از سوی دفتر موسیقی نبوده است. طالبی نیز همچون خانه موسیقی فقط عنوان کرد«از سوی نهاد ذی ربط اینگونه صلاح دانسته شده است.» 

این در حالی است که شنیده ها حکایت از آن دارد که حتی تلاش هایی صورت گرفته تا مراسم تشییع پیکر شیدا جاهد پس از لغو شدن تالار وحدت، از مقابل خانه هنرمندان برگزار شود که این اتفاق نیز ممکن نشده است.  

مسعود جاهد نیز درباره لغو مراسم تشییع پیکر همسرش شیدا جاهد از مقابل تالار وحدت به خبرنگار تابناک فرهنگی گفت: من از سال 1374 که با شیدا آشنا شدم و زندگی مشترکمان را شروع کردیم با وجود تمام مشکلاتی که برای فعالیت در زمینه موسیقی به ویژه موسیقی بانوان وجود داشت همواره در چارچوب قوانین کشور فعالیت کردیم و 8 آلبوم با همکاری همسرم منتشر کردیم. این حداقل انتظار است که مراسم بدرقه ای در خور زحمات و خدمات او همچون مراسمی که برای اکثر هنرمندان فقید برگزار شود تدارک دیده شود اما نمی دانم چرا این اتفاق نمی افتد.

شیدا جاهد در تمام این سالها با وجود مشلات بسیار در کشور ماند و در چاچوب قوانین کشورمان همراه با همسرش مسعود جاهد به فعالیت پرداخت و حتی در سال 1394 نیز سه آلبوم«سرخوشان مست»، «زلف» و «مجنون» را با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر کرد. اینکه مراسم تشییع پیکر شیدا جاهد در تالار وحدت لغو شده امیدواریم دلیل قانع کننده ای داشته باشد منتهی مشخص نیست چرا مسئولان حاضر به پاسخگویی شفاف در این زمینه نیستند و ماجرا را با پاسخ های مبهمشان بسیار رازآلود می کنند.

به هر روی جامعه موسیقی هنوز پاسخ روشنی از سوی مسئولان فرهنگی و صنفی درباره این مسئله دریافت نکرده است. حتی این سئوال نیز در محافل موسیقی پرسیده می شود که چرا چنین مراسمی در نهایت از مقابل خانه موسیقی که نهادی صنفی است برگزار نشده است؟

در نهایت مراسم تشییع پیکر شیدا جاهد صبح امروز(چهارشنبه 12 اسفند) از مقابل بیمارستان لاله به مهجورانه ترین شکل ممکن برای یک هنرمند برگزار شد که مایه تاسف بسیار است. 

برچسب ها: شیدا جاهد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: