انتشار: ۱۵:۲۸ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
مدیر موسسه تحقیقات فرهنگی بعد چهارم:

برندینگ در نشر کتاب نیز جایگاه خود را یافته است

مدیر موسسه تحقیقات فرهنگی بعد چهارم گفت: اکنون در دنیا بحث برندسازی مطرح است و حتی در بخش فرهنگی و نشر کتاب نیز بحث برندینگ جایگاه خود را یافته است.
به گزارش تابناک، نشست بازاریابی فرهنگی با سخنرانی سهیل سهیلی، مدیر موسسه تحقیقات فرهنگی بعد چهارم و نوید نوروزی، مدیر روابط عمومی مها، عصر دیروز ۲۱ اردیبهشت ماه در سالن گفتگو برگزار شد.

نوروزی در این نشست گفت: در بحث بازاریابی فرهنگی حتی در انتخاب المان‌ها باید آگاه‌تر بود تا بتوان انتخاب بهتری داشت؛ چرا که سلیقه زاییده آگاهی است. باید دانست که با تغییر ریتم زندگی انتخاب‌های افراد نیز متفاوت شده است پس باید چیزهایی خلق شود که با این تغییرات هماهنگ باشد. در بحث بازاریابی فرهنگی یک بخش به استانداردسازی باز می‌گردد و فرهنگ چیزی است که اگر در آن خطا کنیم بازخوردی چندبرابر از خود به جا می‌گذارد.


سهیلی نیز در نشست بازاریابی فرهنگی عنوان کرد: الان در دنیا بحث برندسازی مطرح است و باید بدانیم چه تصویری از خود در ذهن مخاطبان کلان جهانی ترسیم کرده‌ایم. حتی در بخش فرهنگی و نشر کتاب نیز بحث برندینگ جایگاه خود را یافته است؛ اما متاسفانه ما در زمینه برندسازی فرهنگی ضعیف عمل کرده‌ایم و من فکر می‌کنم در این بازی بزرگ‌ترین بازنده مردم هستند.

وی ادامه داد: ما در بخش فرهنگی پیشینه قوی داریم؛ اما باید در بحث برند فرهنگی نیز خود را قوی کنیم. وقتی که دست روی دست می‌گذاریم و از خود تحرکی نشان نمی‌دهیم افراد مقابل مباحثی مانند تروریسم را به عنوان برند به ما نسبت می‌دهند. پس نیاز داریم در بحث تبلیغات خود را قوی سازیم.

مدیر موسسه تحقیقات فرهنگی بعد چهارم گفت: امروزه ابزارهای سلطه عوض شده است و نود درصد دنیا دارند از طریق ابزارهای فرهنگی دنیا را فتح می‌کنند.


بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفتگو با جهان» از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: