انتشار: ۱۱:۴۰ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
علیرضا شفقی نژاد ،رهبر گروه کر فیلارمونیک ایران عید امسال برای داوری یک فستیوال موسیقی راهی ارمنستان می شود.
شفقی نژاد نژاد با اعلام این خبر به خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی گفت: این فستیوال موسیقی در شهر گیومری در بخش های مختلف برگزار می شود و قرار است که من در بخش های کر و اکسترال جزو هیات داوری این فستیوال باشم.

این موسیقیدان که تاکنون پنج دوره مختلف در کشور ارمنستان به عنوان داور انتخاب شده است،افزود:کشور ارمنستان از نظر موسیقی بسیار قدرتمند است و هنر موسیقی جز لاینفک زندگی آنها به شمار می رود و هر سال جشنواره های مختلفی در زمینه موسیقی برگزار می شود.

عليرضاشفقي نژاد متولد1353 در تهران و فارغ التحصيل رشته مهندسي الکترونيک است. فراگيري موسيقي را از سن 7 سالگي آغاز کرد و از 10 سالگي به نواختن پيانو پرداخت.

او مباني موسيقي، سلفژ، آواز کلاسيک، مباني آهنگسازي و موسيقي کرال را نزد اساتيد مختلف آموخت. آهنگسازي تئاتر و فيلم و حضور در جشنواره موسيقي فجر و همچنين گذراندن دوره هاي فشرده رهبري نزد استاد منوچهر صهبايي، بهره گيري از تجربيات رهبري کر نزد گورگن موسسيان تدريس سلفژ، مباني موسيقي در دانشگاه و هنرستان موسيقي سوره و آموزشگاه موسيقي استاد محمد نوري از جمله فعاليت هاي ايشان است.

وي همچنين در سال هاي اخير رهبر ارکستر، آهنگساز و تنظيم کننده قطعات استاد محمد نوري بوده است و استاد محمد نوري را در برنامه چهره هاي ماندگار سال 1385 به عنوان نوازنده پيانو همراهي کرده است.

شفقی نژاد از بدو تاسيس گروه کر فيلارمونيک از سال 1378 تاکنون رهبري تمامي کنسرت ها (کر و ارکستر) و نيز آهنگسازي را به عهده داشته است. وي در ارديبهشت 1389 در فستيوال موسيقي و آواز ارمنستان به عنوان داور شرکت کرد و مقام رهبر برگزيده را در اين فستيوال به دست آورد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: