انتشار: ۱۲:۰۷ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر در حالی برگزیدگان خود را در بخش جایزه باربد معرفی کرد که در بخش موسیقی نواحی، تلفیقی و حتی ویژه ایران فرهنگی نامی از هیات داوران به صورت رسمی اعلام نشده است.

به گزارش خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی ، داوری بخش موسیقی نواحی و تلفیقی سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر درحالی صورت گرفته که تاکنون نامی از اسامی هیات داوران این دو بخش به صورت رسمی اعلام نشده است.
در واقع مشخص نیست آثار این سه بخش توسط چه هنرمندانی در مقام داور بررسی شده اند که البته همان یک جایزه نیز بدون حضور صاحب اثرش به این بخش تعلق گرفت.
در بخش موسیقی تلفیقی و البته ویژه فرهنگی نیز همین روال صورت گرفته و این در حالی است که ستاد برگزاری جشنواره در تاریخ 3 بهمن ماه امسال در سایت رسمی جشنواره موسیقی فجر به معرفی داوران سه بخش موسیقی ایرانی ، کلاسیک و پاپ پرداخته اند و در قالب یک خط نیز ذکر کرده اند که اسامی داوران بخش موسیقی نواحی و تلفیقی متعاقبا اعلام خواهد شد البته هیچ توضیحی نیز درباره بخش ویژه ایران فرهنگی در توضیحات داوری این سایت به چشم نمی خورد.
البته این موضوع را هم باید در نظر گرفت که برگزار کنندگان یا فراموش کرده اند که این اسامی را حتی با گذشت 2 روز از پایان جشنواره سی و یکم اعلام کنند و یا هنوز زمان این اعلام فرا نرسیده است که شاید اصلا هیچ وقت هم فرا نرسد.
حال این سوال مطرح است که بخش نواحی، تلفیقی و حتی ویژه ایران فرهنگی جایزه باربد در این دوره توسط چه کسانی داوری شده ؟ آیا اصلا داوری در این بخش حضور داشته و یا خود برگزار کنندگان با توجه به سلیقه و فاکتورهای خودشان دست به انتخاب زده اند؟ چرا داوران این بخش با گذشت 2 روز از پایان جشنواره هنوز معرفی نشده اند؟  چرا لیست داوران نخست این دوره هیچ گاه اعلام نشده اند و این در حالی است که در بخش آیین نامه داوری که در سایت جشنواره نمایه آن درج شده ، اینگونه آمده است که آثار در دو بخش نخست و نهایی داوری شده اند ؟
چرا در همین بخش همه نوع توضیحی در خصوص داوری و هیات های نظارتی و ... داده شده اما فاکتورهای اصلی داوری عنوان نشده است؟
در بخش دیگری از همین نمایه که عنوان «آیین نامه داوری» را دارد مواردی برای جایزه امسال درج شده از جمله اینکه در بخش موسیقی ایرانی جایزه باربد به  آلبوم با کلام،  آلبوم بی کلام ؛ آهنگ با کلام، خواننده ، آهنگساز و تکنوازی، در بخش موسیقی نواحی این جایزه به آلبوم با کلام،  آلبوم بی کلام، خواننده و تکنوازی، در بخش موسیقی کلاسیک این جایزه به آلبوم ، آهنگساز ، گروه نوازی ، در بخش موسیقی پاپ به آلبوم ، خواننده ، تنظیم کننده ، ملودی، آهنگ ، در بخش موسیقی تلفیقی، الکترونیک، مدرن، راک، جز، بلوز و غیره جایزه باربد به آلبوم، گروه ، آهنگ و  آلبوم بی کلام تعلق می گیرد در حالی به دلایل نامعلوم بیشتر این موارد ذکر شده به هیچ عنوان جایزه ای برایشان در نظر گرفته نشده بود.
البته خیلی موارد دیگر از سوی ستاد جشنواره در همین بخش اعلام شده که برگزار کنندگان قصد دارند طی سالهای آتی آن ها را نیز در بخش جایزه باربد لحاظ کنند و مورد داوری قرار دهند .
پیش بینی و هدفمند بودن برای هر کاری از جمله برگزاری چنین جشنواره ای از مدتها قبل کار بسیار حرفه ای و پسندیده ای است اما نه در شرایط مدیریت ناپایدار کشورمان خصوصا در بخش هنری و موسیقی .


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: