انتشار: ۱۳:۴۶ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
کاشان شهر شعر و شعور و شعار، معماری و آفتاب و تدین و خاستگاه تمدن بشری و اولین نشانه های حیات بشر بر کره ی خاکی میراث دار و نماینده ی خود سید محمود امامیان رحقی را معرفی کرد.
مختصری درباره ی کاشان:

کاشان که در گذشته‌های دور با نام‌های کاسیان، کاه فشان، چهل دختران، کاشیان و رستاق قاسان خوانده می‌شد شهری تاریخی است که بخشی از استان اصفهان محسوب می‌شود. این شهر در مرکز ایران و در فاصله ۲۷۰ کیلومتری جنوب پایتخت  و در بین دامنه کوه کرکس نطنز و دشت کویر  در استان اصفهان قرار دارد. این شهرستان از شمال به آران و بیدگل، از جنوب به نطنزو اردستان، از غرب به کوه کرکس و سیاه کوه و شهرستان محلات و اراک و از شرق به کویر مرکزی ایران محدود است.

کاشان از شهرهای بسیار قدیمی و در نقطه مرکزی ایران قرار دارد . قدمت تاریخی این شهر به هفت هزار سال پیش برمی گردد..

دانشمندان قدیمی ترین خاستگاه تمدن بشری را سیلک در کاشان عنوان میکنند یعنی اولین جایی که شهرنشینی شکل گرفت آنجا که آریاییها اولیه تمدن شهرنشینی را ایجاد کردند.قدمت این تپه ها به 7هزار سال میرسد.



برخی از نقاط تاریخی کاشان که از جمله معروفترین مراکز توریستی به حساب می‌آیند عبارتند از:

خانه بروجردی‌ها، آرامگاه سهراب سپهری، آرامگاه باباافضل، آرامگاه محتشم کاشانی، آرامگاه فیض کاشانی، مدرسه آقا بزرگ، باغ و کاخ تاریخی فین، خانه طباطبایی، خانه عامری‌ها، خانه عباسیان، خانه صالح، مدرسه امام خمینی(ره)، منار زین‌الدین، مجموعه بابا ولی، مجموعه خان، مجموعه حاجی سید، آب انبار حاج صباغ، آرامگاه شاه عباس، آرامگاه ملا فتح الله، قلعه جلالی، روستای ابیانه، تپه‌های سیلک، روستای نیاسر، حمام عبدالرزاق خان، حمام مجموعه اردهال، حمام بازار، حمام و باغ فین، حمام سلطان میر احمد، کاروانسرای سن سن، کاروانسرای مرنجاب، آتشکده نیاسر، غار ریس و ...



مشاهیر و برخی چهره ها در کاشان:

در طول تاريخ پرفراز و نشيب ايران در دوران‌هاي مختلف از زمان ساسانيان، آل‌بويه (كه زبيده خاتون همسر هارون‌الرشيد كاشان كنوني را بنا نهاد) تا عهد سلجوقي، صفويه و قاجاريه و پس از آن انسانهاي بزرگي در اين ديار پرورش يافته و به دنيا معرفي شده‌اند از جمله:

غياث‌الدين جمشيد (رياضي‌دان و منجم بزرگ) / كمال‌الملك و صنيع‌الملك (نقاشان نامدار) / ملامحسن فيض و ملااحمد و ملامهدي نراقي (عالم، حكيم، عارف و دانشمند) / ملافتح‌اله كاشاني (مفسر) / محتشم كاشان / بابا افضل مرقي / سپيده كاشاني / كليم كاشاني و سهراب سپهري (شاعران نامي) / دکتر منوچهر آریان پور / استاد بدیعی و صدها چهره برجسته ديگر از جمله هنرمندان و ورزشکاران و چهره های مشهور و محبوب طراز اولی همچون حسین خواجه امیری، احسان خواجه امیری، محمد معتمدی، امین الله رشیدی، علی ضیاء، الهام چرخنده ، مهدی فرجی ، امیر غفور، جواد کاظمیان، احسان حاج صفی، حجت الاسلام محسن قرائتی و ...



انتخابات دهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی:

با اتمام زمان بررسی و تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، صلاحیت ۲۷ نفر در حوزه‌ی انتخابیه‌ی کاشان و آران و بیدگل تایید شد. این در حالی که است که طبق اعلام وزارت کشور در مجموع ۶۲۲۹ تن در کل کشور برای ۲۹۰ کرسی مجلس رقابت خواهند کرد. بنابراین به طور میانگین برای هر صندلی مجلس بیش از ۲۱ نفر به رقابت می‌پردازند.

در آران و بیدگل و کاشان که صاحب یک کرسی نمایندگی مجلس است، ۲۷ نفر تایید صلاحیت شدند. از این رو تعداد رقیبان انتخاباتی در این حوزه، از میانگین کشوری بیشتر است.

در استان اصفهان حوزه‌ی انتخابیه‌ی کاشان و آران و بیدگل در بین ۱۵ حوزه انتخابیه‌ی اصلی، پس از شهر اصفهان و شاهین شهر، میمه و برخوار به همراه نطنز و قمصر با ۲۷ داوطلب در رتبه‌ی سوم قرار دارد. این ۲۷ نفر از بین ۴۶ نفری حائز صلاحیت شدند که در زمان تعیین شده برای نام نویسی، ثبت نام کرده بودند.

تعداد نمایندگان منتخب استان اصفهان ۲۰ نفر به احتساب یک نفر اقلیت مذهبی ارامنه جنوب است و تعداد نمایندگان این استان در مجلس خبرگان رهبری پنج نفر می‌باشند.

میزان مشارکت مردم در این حوزه در دوره‌ی هشتم و نهم انتخابات مجلس به ترتیب ۵۸٫۱ و ۷۱ درصد بوده است. نکته‌ی قابل توجه مشارکت بالای ۹۰ درصدی مردم آران و بیدگل در انتخابات نهم مجلس است.

در مجموع در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل بیش از ۲۸۰ هزار نفر واجد شرایط رای گیری هستند که ۷۵ هزار نفر از آنان در آران و بیدگل هستند. علاوه بر این در آران و بیدگل ۱۷۵۰ نفر برای نخستین بار در این انتخابات به پای صندوق‌های رای گیری خواهند رفت.
۲۶۹ شعبه‌ی اخذ رای در انتخابات هفتم اسفند این حوزه پذیرای رای دهندگان خواهد بود که ۶۸ شعبه در آران و بیدگل قرار خواهد داشت.


حال با توجه به اینکه شهر کاشان با چنین قدمت تاریخی و تمدنی معرف نوعی تفکر در کشور ایران است شهری که شعر و شعور و معماری و فرهنگ و دیانت را توامان دارد نمی تواند در مهم ترین قوه ی تصمیم گیری کشور یعنی مجلس شورای اسلامی نماینده ای شایسته را انتخاب نکند باید دید که چه شخصیتی می تواند این مهم را بر عهده داشته باشد؟

چه کسی می تواند نماینده ی فرهنگ و هنر و تمدن قلب تپنده ی ایران و نخستین مرکز پیدایش بشر باشد؟ چه کسی می تواند به دور از نگاه جناحی و قبیله گرایی های سیاسی با زبان سهراب و کلیم و محتشم ها با نگاه هنرمندانه ی کمال الملک ها و کاشی گران و معماران کاشان،عاشق هنرمندان جوان خطه اش  محمد معتمدی، احسان خواجه امیری، علی ضیاء و مهدی فرجی و... باشد؟ چه کسی است که ورزش را زندگی کرده باشد تا همدل و همزبان بلند قامت تیم ملی والیبال ایران امیر غفور شود یا از رنج ها و مشقت های احسان حاج صفی و جواد کاظمیان و یا حتی حبیب کاشانی سر در بیاورد؟

یا رنجبر و خون دل خورده ی انقلاب باشد ، خاک و باروت جبهه را نفس کشیده باشد و در لباس شریف پاسداری برای میهنش جانبازی کرده باشد و در مسؤلیت های مختلفش مردمش را از یاد نبرده باشد؟

چه نماینده ای می تواند همچون معماران چیره دست شهرش ، معمار چیره دستی شود که قانون اساسی کشورش را می سازد و یا کمال الملکی باشد که قلم به تباهی نچرخاند؟

نمایندگان این مردم شریف یقیقناً بسیاری از این ویژگی ها را با خود دارند و انتخابشان یقیناً انتخابی درست و با همان دقتی است که هنرمندان و نام آوران کاشان از خود بجای گذاشته اند.

اما در میان این گلستان اسمی کمتر شنیده شده اما به طرز شگفت انگیزی ممتاز از هر جهت به چشم میخورد. تابناک فرهنگی بی آنکه بخواهد در ورطه تعریف و تمجید های تبلیغاتی بیافتد تیتروار و گزارش گونه ایشان را معرفی می کند تا لااقل قدمی اندک در راه شناساندن مردی که در کنار تدین و جهاد و پاسداری در عرصه های علمی و مدیریتی و اخلاق نیز حرف های بسیار برای گفتن دارد برداشته باشد. یقیناً حضور ایشان در دهمین مجلس شورای اسلامی و در جایگاه شرف و مقدس نمایندگی مجلس می تواند به احقاق مطالبات مردم و رهبری معظم و هم اندیشی با دولت محترم و پیشبرد اهداف عالیه ی نظام بیانجامد.

شاید از مهم ترین ویژگی های سید محمود امامیان رحقی در دهمین مجلس شورای اسلامی این باشد که کاشان این بار نماینده ای فعال ، موثر و آگاه را در این جایگاه خواهد داشت نماینده ای که در تمامی تحولات مجلس نقش کلیدی را برعهده می گیرد.


از شهر معماران برای معماری قانون اساسی

سید محمود امامیان رحقی کیست؟

سید محمود امامیان در سال 1340 و در خانواده ای متدین کاشانی دیده به جهان گشود ، با آغاز حرکت کاروان انقلاب در همان سنین نوجوانی با آن همراه می شود تا امامش را تنها نگذاشته باشد و در حالی که 16، 17 سال بیشتر نداشته با تشکیل گروه هایی از هم سن و سالان خود و شرکت در تظاهرات بر ضد حکومت ستم شاهی و فعالیت های مبارزاتی تا پیروزی انقلاب هم صدا با ملت و گوش به فرمان امام راحل از پای نمی نشیند.

انقلاب 1357 در حالی رخ داد که سید محمود امامیان رحقی با توجه به مشکلاتی که وجود داشت برای حفظ این نهال نو پا و شکوفایی و امنیتش احساس خطر کرده بود، در نیمه ی آخرین ماه سال 57 بود که با ورود به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لباس مقدس رزمندگی را به تن کرد؛

البته این روحیه ی مبارزه را سید محمود از همان 56 و 57 که عضو تیم ملی کشتی نوجوانان و جوانان ایران بود و با تعصی به مولایش علی و نگاه به پهلوانانی همچون تختی آموخته بود.

سید محمود پاسدار 17 ساله ای بود که نمی توانست ببیند انقلابی که مردم با جان فشانی و حضرت امام با خون دل خوردن هایش به ثمر رسانده اند توسط منافقین کوردل و تفرقه افکنان و تجزیه طلب ها به خطر بیافتد برای همین راهی کردستان شد تا قائله ی دمکرات ها و منافقین را خاتمه دهد.

جنایات حزب دمکرات و اشرار درکردستان به حدی وحشتناک و غم انگیز بود که قلب امام را به درد آورده بود به گونه ای که آن حضرت از تاریخ 27/5/58 تا 16/6/58 یعنی طی 20 روز 24حکم، پیام و سخنرانی مربوط به کردستان داشتند. چنین اتفاقی حتی در طول جنگ واقع نشد حضرت امام دراین پیام ها وارد جزئیات می شوند: «این ها سر مدافعین مردم را بریدند، زن های مردم را به گروگان بردند، دسترنج مردم را به آتش کشیدند» سپس از آن ها به عنوان اشرار، خرابکار، مفسد، خیانتکار نام برده و درپیام های مختلف از قوای انتظامی می خواهند که هر چه سریعتر به این غائله پایان دهند و آن ها را قلع و قمع نمایند.

 امام می فرمایند: به قوای انتظامیه و سپاه پاسداران دستور اکید داده ام که غائله کردستان را ختم نموده و مردم شریف آن منطقه را از دست ضد انقلابیون نجات دهند، پاسداران انقلاب در هر محلی هستند به مقدار کافی به طرف سنندج و کردستان با پل هوایی بسیج شوند و با شدت تمام اشرار را سرکوب نمایند.

سید محمود امامیان رحقی از ستاد مرکزی سپاه به اتفاق 77نفر از پادگان ولیعصر درماه مبارک رمضان در اواخر تابستان به کرمانشاه اعزام شد تا در آزادسازی سنندج و سپس دیواندره و سقز با شهیدانی مانند محسن چریک، سلیم توری، صیاد شیرازی، بروجردی و... همرزم باشد و پس از آزادسازی شهر سقز به همراه یکی از برادران ارتشی که برای نماز به مسجدی در سقز می رود اسیر شده و از آنجا با پای برهنه، گرسنه و تشنه تا 15 کیلومتر از کوهها عبور می کند و سپس او را به بوکان برده و در آنجا توسط مسئولین حزب دمکرات و سعید سلطان پور که عضو شورای مرکزی چریک های فدایی خلق بودند محاکمه و در سحرگاه محکوم به اعدام می گزدد. اما با عنایت خداوند اعدام صورت نگرفت و او همراه با آن برادر ارتشی و سه نفر دیگر از پیشمرگان کرد به پادگان مهاباد اعزام و در مهاباد هم محاکمه می شود،  از آنجا او را به شهرستان سردشت برده و در سردشت نیز او را به اتفاق شهید ترکان و شهید شیری محاکمه می کنند و برای چندمین بار محکوم به اعدام می شود. بالاخره او و شهید علی پور که بعدها نماینده مردم سردشت در کردستان شدند و همچنین چهار شهید دیگر شهید ترکان و شهید شیری، ملک وندی و... را به محل اعدام بردند که آن چهار شهید را اعدام کردند ولی سید محمود امامیان و شهید علی پور (که بعدها توسط عمال مزدور ضدانقلاب کردستان، در تهران ترور شد) را بعد از سردشت به روستاهای مختلف و عاقبت همراه سی نفر دیگر به زندان دولتتو میبرند.

زندان دولتتو نمونه ای از یک زندان حتی عصر حجر هم نبود. شکنجه های قرون وسطایی و اعمال غیرانسانی دیگر برجسم و شکنجه های روحی که حاکی از شقاوت این مزدوران بود.

سید محمود امامیان بالاخره پس از 8 ماه اسارت و تحمل شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی در معاوضه ی اسرا آزاد میشود تا اینبار با عزمی جزم تر لباس پاسداری میهن را به تن کند و در جبهه های حق علیه باطل جهادگر باشد.

از همانجا بود که مسؤلیت های مختلف را به عهده می گیرد تا در عرصه های مختلف و در سنگرهای گوناگون فعالیتی دلسوزانه و جدانه داشته باشد برخی از این مسؤلیت ها و فعالیت ها را تیتروار بیان میکنیم:


مسئولیت های ورزشی:

1. عضو تیم ملی کشتی نوجوانان و جوانان ایران در سال 56 و 57
2. جانشین تربیت بدنی کل سپاه سال 59
3. مسئول جامعه اسلامی ورزش ایران 59-66
4. مسئول تربیت بدنی بسیج کل کشور 62-63
5. مشاور رئیس سازمان تربیت بدنی کشور و عضو شورای جهاد ورزش کشور
6. عضو هیأت رئیسه فدراسیون های کشتی و ورزش باستانی و کشتی پهلوانی کشور
7. مسئول تربیت بدنی بنیاد تعاون کل سپاه
8. مسئول تربیت بدنی نیروی دریایی سپاه
9. مدیر باشگاه دریانوردی
10. رئیس هیأت کشتی کل سپاه و نیرو های مسلح
11. نایب رئیس شورای عالی پرورش اندام و بدنسازی کشور و عضو شورای راهبردی
12. عضو شورای برنامه ریزی و راهبردی ورزش سپاه و نیرو های مسلح
13. مشاور و مسئول کمیته ورزش مجمع تشخیص مصلحت نظام
14. مسئول ورزش و هنر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
15. دبیر کل ائتلاف بزرگ ورزش ایران
16. از بنیانگذاران جامعه اسلامی ورزش ایران
17. از بنیانگذاران انجمن اسلامی  فدراسیون کشتی ایران
18. مسئول کمیته ورزش جبهه مردمی ایران اسلامی
19. از بنیانگذاران اتحادیه ورزشی و هنر های رزمی ایران و رئیس هیأت مدیره آن
20. مسئول کمیته ورزش کانون همبستگی فرهنگیان کشور
21. رئیس شورای عالی سیاست گذاری سازمان بین المللی های کیک بوکسینگ جمهوری اسلامی ایران
22. قائم مقام مؤسسه تربیت بدنی و ورزشکاران ایرانیان.


مسئولیت های اقتصادی و بازرگانی:
 

1. جزء بنیانگذاران بنیاد تعاون کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
2. جزء بنیانگذاران صندوق قرض الحسنه انصار المجاهدین(بانک انصار) و صاحب الزمان و صندوق حمایت از ورزشکاران و ...
3. قائم مقام شرکت آزادان
4. معاون اداری و مالی شرکت گل افشان
5. قائم مقام شرکت تجارت سبز رهق
6. بازرس اصلی شرکت طرح و گسترش ایران
7. جانشین برنامه ریزی و بودجه بنیاد تعاون کل سپاه
8. مشاور مدیرعامل گروه کارخانجات شرکت زمزم ایران
9. قائم مقام مدیرعامل شرکت گل واره گیلان


مسئولیت های فرهنگی و سیاسی و هنری:

1. عضو هیأت تحریره نشریه مهرتابان
2. عضو شورای نویسندگان روزنامه مزایده و مناقصه
3. دبیر سرویس ورزشی ماهین نیوز
4. عضو هیأت تحریره نشریه صبح آزادی
5. عضو هیأت تحریره هفته نامه ماهین
6. همیار بنیاد بیماری های نادر ایران
7. عضو شورای راهبردی مرکز دانش پژوهان و نخبگان و تشکل های بنیاد شهید کشور
8. مسئول موزه هنر های معاصر و فرش ایران در اوایل انقلاب
9. دبیر اجرایی و مسئول ستاد انتخاباتی و عضو شورای سیاستگذاری جبهه مردمی ایران اسلامی
10. عضو شورای راهبردی و سیاست گذاری جبهه حامیان ولایت
11. جزء بنیانگذاران انجمن صنفی بازیگران ایران
12. مشاور عالی مدرسه هنر و موسیقی صدا و سیما ج.ا.ا
13. مسئول ورزش و هنر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
14. مسئول هیأت های مذهبی و ورزشی جنوب شهر تهران در دهه اول انقلاب
15. عضو شورای راهبردی و سیاست گذاری مؤسسه راویان فجر
16. جزء بنیانگذاران جبهه مردمی ایران اسلامی و انقلاب بزرگ ورزش ایران
17. مسئول کمیته ورزشی و جوانان و عضو شورای راهبردی کانون همبستگی فرهنگیان کشور


بعضی از مسئولیت های لشکری و کشوری :

1. جانشین مدیریت داخلی(فرماندهی قرارگاه پشتیبانی) ستاد کل سپاه سال 59
2. معاون تربیت بدنی کل سپاه سال 59
3. جانشین پیگیری و هماهنگی برنامه های معاونت برنامه ریزی و بودجه کل سپاه
4. مدیریت داخلی (فرماندهی قرارگاه پشتیبانی) قرارگاه مرکزی کربلا و خاتم الانبیاء در هشت سال دفاع مقدس
5. مشاور و مسئول پیگیری و هماهنگی برنامه های دانشگاه شهید بهشتی
6. جانشین بازرسی و پیگیری برنامه های بنیاد شهید کل کشور
7. معاون اداری و پشتیبانی ش.م.ر جنگ های شیمیایی ستاد کل سپاه و نیروی زمینی
8. جانشین معاونت برنامه ریزی و بودجه و مسئول تربیت بدنی بنیاد تعاون کل سپاه
9. جانشین معاونت اجرایی ستاد نظامی قطعنامه 598 UN سازمان ملل
10. فرماندهی قرارگاه و پشتیبانی نیروی دریایی سپاه
11. مسئول اداره تحقیق و بازرسی ستاد مرکزی سپاه
12. مسئول تحقیق و بازرسی تدارکات (لجستیک) کل سپاه
13. قائم مقام، مشاور،  بازرس و عضو هیأت مدیره ده ها شرکت دولتی و خصوصی
14. مسئول ورزش و هنر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
15. عضو شورای راهبردی مرکز دانش پژوهان و نخبگان و تشکل های بنیاد شهید کشور
16. دبیر کل ائتلاف بزرگ ورزش ایران


از مهم ترین شعارهای انتخاباتی سید محمود امامیان رحقی می توان به این ها اشاره کرد:
در سایه ی اتحاد شما مردم فهیم پیش به سوی استانی شدن
آنچه گفته ام عمل کرده ام



از شهر معماران برای معماری قانون اساسی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
  • حجت مظفری
  • Iran, Islamic Republic of
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
0
0
بدور از هرگونه تعصب رای مردم کاشان و آران و بیدگل یقیناً باید سید محمود امامیان باشد. درود به شرف رزمندگان اسلام
  • سیمین
  • Iran, Islamic Republic of
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
0
0
مرسی تابناک دنبال رزومه ایشون بودم واقعاً همیشه راهگشا بودی
  • HUSSEIN
  • Iran, Islamic Republic of
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
0
0
فقط ایشان میتواند کاشان را نجات دهد
  • mojtabasharifI
  • Iran, Islamic Republic of
  • ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
0
0
ishan behtarin gozine baray kashan hastand
  • حمیدی
  • Iran, Islamic Republic of
  • ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
0
بازندگی نامه ای که ازایشان خود حتما هم خودم وهم کسانی را که میشناسم خواهم گفت به ایشان رای بدهند اقا سید قسم به مادرت زهرا رفتی مجلس همون باش که هستی عوض نشیاا
  • نمازی
  • Iran, Islamic Republic of
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
0
خوشحالم که ایشون کاندید شد مونده بودم به چه کسی توی کاشان رای بدهم لااقل ایشون برنامه دارند
  • نمازی
  • Iran, Islamic Republic of
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
0
خوشحالم که ایشون کاندید شد مونده بودم به چه کسی توی کاشان رای بدهم لااقل ایشون برنامه دارند
  • رستمی
  • Iran, Islamic Republic of
  • ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
0
0
خداکنه ادمهای اینطوری برند مجلس که شهید زنده اند حداقل خودشونو مدیون خون شهدا نمیکنند
ماجمعی ازدوستان دانشگاهی حتما به ایشون رای میدیم هرچند ما فقط ازطریق این سایت ایشونو شناختیم هیچ اثاری ازایشون تواین شهرستان نیست خداخیرتون بده
  • حسيني
  • Iran, Islamic Republic of
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
0
0
فردي كه به اين صورت فجيح ودردناك اسير شده ودرد كشيده حال مردمو خيلي بهتر ميفهمه معلومه آدم كاردرستيه