انتشار: ۱۰:۴۵ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
اختتامیه سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر امشب با اهدا 260 سکه بهار آزادی، مراسم فرش قرمز، اجرای 4 گروه موسیقی و معرفی مدیر دوره بعدی جشنواره در تالار وحدت برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی، مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی فجر امشب (شنبه اول اسفند) از ساعت 19 با برگزاری فرش قرمز جشنواره به طور غیر رسمی آغاز می شود که طی آن چهره های موسیقی در تیررس لنز دوربین عکاسان خبری قرار خواهند گرفت. این بخش برای اولین بار است که به جشنواره موسیقی فجر اضافه شده و 27 آذر در مراسم رونمایی جشنواره نیز چنین مراسمی برگزار شد.

همچون برنامه رونمایی جشنواره، در مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی فجر نیز از عموم علاقمندان دعوت شده تا اگر تمایل به حضور در مراسم اختتامیه دارند به یکی از سایت های بلیت فروشی جشنواره مراجعه کنند. این دعوت از عموم علاقمندان برای حضور در مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی فجر نیز برای اولین بار است که اتفاق می افتد و این در حالی است که همچنان بسیاری از اهالی موسیقی فرصت حضور در چنین مراسمی را پیدا نکرده اند. البته از برخی موزیسین ها نیز برای حضور در این مراسم دعوت شده که دعوتنامه هایشان را در داخل پاکت های مخصوص خانه موسیقی دریافت کرده اند.

آغاز رسمی مراسم اختتامیه نیز از ساعت 20 خواهد بود که طبق اعلام قبلی مسئولان جشنواره قرار است امشب 260 سکه بهار آزادی در بخش بررسی آلبوم های موسیقی به منتخبان هیات داوران جشنواره اهدا شود. از این میان 60 سکه بهار آزادی در بخش«جایزه ویژه بهترین آلبوم سال» اهدا خواهد شد.

این بخش نیز برای اولین بار در جشنواره موسیقی فجر گنجانده شده است. البته برای اولین بار چنین جایزه ای توسط سایت«موسیقی ما» طراحی و برگزار شد که همچنان نیزدر جشن سالیانه این سایت برگزار می شود؛ بعدها خانه موسیقی با الگو برداری از این سایت چنین جایزه ای را تدارک دید که البته در مختصات کوچکتری به نسبت سایت موسیقی ما همچنان برگزار می شود؛ در این دوره از جشنواره که حمیدرضا نوربخش مدیرعامل کنونی خانه موسیقی برای دومین بار مدیریت جشنواره موسیقی فجر را بر عهده دارد همان الگوی سایت موسیقی ما را یکبار وام گرفت و این بار به جشنواره موسیقی فجر اضافه کرد. 

بخشی از مراسم اختتامیه امشب، همچون سال های گذشته به اجرای برخی گروه ها و هنرمندان حاضر در جشنواره اختصاص دارد. در مراسم اختتامیه این دوره گروه‌های چارتار، کامکارها، سهراب پورناظری و فیض علی فیض به اجرای برنامه خواهند پرداخت. معمولا در این بخش گروه یا هنرمندی به نمایندگی از یک ژانر موسیقی حاضر در جدول جشنواره موسیقی فجر به مراسم اختتامیه می آید و برنامه ای را اجرا می کند؛ با این وجود جای نمایندگان موسیقی نواحی، نماینده موسیقی تلفیقی و نماینده موسیقی کلاسیک در مراسم اختتامیه خالی خواهد بود.

 ضمن اینکه فیض علی فیض به نمایندگی از بخش بین الملل، کامکارها به نمایندگی از موسیقی ایرانی و چارتار احتمالا به نمایندگی از موسیقی پاپ در مراسم اختتامیه خواهند نواخت اما مشخص نیست سهراب پورناظری دقیقا به نمایندگی از کدام ژانر فرصت اجرا در مراسم اختتامیه را پیدا کرده است.

همچنین گفته می شود مدیر دوره بعدی جشنواره موسیقی فجر نیز در این مراسم معرفی خواهد شد. 
 


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: